יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה שנית ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להרחיב את החקירה בחשדות לכאורה לסחר עם איראן מצד האחים עופר וחברות אחרות, וזאת לאור מידע וידיעות שפורסמו
29/05/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד וינשטיין כותב יו"ר נתן להב ממונה על הפרוייקטים בתנועה:
1. בהמשך למכתבנו מיום 25/5/2011, ולאור המידע המתפרסם בהקשר לנושא הנדון, בין בעיתונות ובאינטרנט, ובין ברשתות החברתיות, תנועת אומ"ץ החליטה לפנות אליך שוב בנושא, בכדי לבקש הרחבת היריעה ומסגרת החקירה המתבקשת בקשר לסחר כביכול עם איראן, בין המיוחס לכאורה  לחברות בבעלות האחים עופר בארץ ובחו"ל, ובין על ידי חברות אחרות.
2. מפרסומים שונים עולה לכאורה, כי אוניות בבעלות האחים עופר ,פקדו לכאורה ישירות נמלים באיראן בשנים 2004/5 -2010 , וכמוכן על מכירה לכאורה של כימיקלים, חומר בשם HYDROGEN BROMIDE   (H.B.R ) לאיראן, לא צוין באיזה אופן בוצע הדבר לכאורה.
3. אך, בכך לא די, על פי מידע שפורסם על ידי כתבים בכירים לנושאי מודיעין, מדובר לכאורה, לא על מקרה בודד, ולא כביכול על מעידה בודדת, אלא על תעשייה שלמה של למעלה מ 200 חברות ישראליות הסוחרות לכאורה עם איראן, האויבת מספר 1 של מדינת ישראל, ומסייעות באופן ישיר ו/או עקיף לכלכלתה ולביטחונה, תוך פגיעה באינטרסים הלאומיים של המדינה והפקרתם לטובת תאוות הבצע של מעטים.
4. לא יעלה על הדעת כי מהלכים כאלה, של סחר סיטוני של גופים כה רבים לאורך זמן עם הגרוע באויבי ישראל, יכולים להתבצע ללא ידיעתם של גורמים הנוגעים בדבר במדינה, בין משרד ראש הממשלה, משרדי הביטחון והאוצר, וגורמי המודיעין, ואנו מאוד דואגים מאפשרות לכאורה, כי גופים שונים, או אחראים על כך מטעם המדינה, העדיפו להסיט מבט ולהתעלם מהתופעה, משיקולים שאנו מעדיפים לא להעלות לפחות לפי שעה על בדל שפתינו.
5. תנועת אומ"ץ פונה אליך לפעול לאלתר ברמה מערכתית, לחקירה מקיפה ויסודית, של כל מסגרות הסחר עם איראן ככל שבוצעו על ידי חברות ישראליות, ו/או בבעלות ישירה או עקיפה של גופים ופרטים ישראלים, באמצעות גוף חקירה מולטי דיסציפלינארי , בעל סמכות שיחקור הן את הגופים הכלכליים, וגם את גורמי הממשל,ובעלי תפקידים בכירים בה, כולל שרי ממשלה, שלא פעלו למניעת התופעה ולמיגורה בזמן אמיתי.
6. נבקש טיפולך והתייחסותך בהקדם האפשרי.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.