יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה ובקשה להורות למשטרה לחקור אם יש ממש לפרסומים של משרד החוץ האמריקאי שלפיהן מכרו האחים עופר מיכלית לחברה האיראנית
25/05/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד וינשטיין כותב נתן להב ממונה על הפרויקטים:
1. ביום 24 במאי 2011 פרסם משרד החוץ האמריקאי הודעה על הטלת סנקציות על 7 חברות , ביניהן שתי חברות בבעלות האחים עופר,הודעה שפורסמה גם בעיתונות הישראלית,שעל פיה חקירת הממשל האמריקאי וממצאיו העלו כי חברות אלה , סחרו לכאורה עם איראן, ובכך הפרו את הסנקציות שהוטלו על מדינה זו על ידי ממשלת ארצות הברית, ולכאורה גם על חוקיה של מדינת ישראל.עותק הודעת משרד החוץ האמריקאי מצ"ב.
2. חומרתן של העבירות לכאורה, בהן הואשמו החברות בבעלות האחים עופר, על ידי הממשל האמריקאי, על פי הבנתנו והערכותינו, אינה יכולה להיות מוגבלת רק לעבירה ספציפית שנתגלתה על ידי הממשל האמריקאי, גודל העיסקה הנדונה, והסנקציות המידיות שהוטלו על חברות ספציפיות אלה של האחים עופר, שכן קיים חשש, כי בין בארה"ב ובין בשווקי האיחוד האירופי ושאר מדינות ה OECD , ישורשר הדבר לפגיעה בחברות קשורות אחרות בבעלות האחים עופר, ואף לחברות אחרות במדינה, הנושאות בנתח נכבד של היצוא וסחר החוץ של מדינת ישראל, ולהסב נזקים קשים ביותר למשק המדינה,ולערעור יציבותה הכלכלית.
3. לאור האמור, תנועת אומ"ץ מבקשת כי תורה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מקיפה, בהקשר לחברות האחים עופר , בכל הקשור לעבירות המיוחסות לכאורה על ידי הממשל האמריקאי, והחשדות לכאורה לעבירות על חוקיה של מדינת ישראל,בעניין סחר עם איראן . כל זאת תוך בחינת טענתם של האחים עופר כפי שפורסמו בעיתונות, כי מעולם לא מכרו אוניות לאיראן.
4. לאור משקלן מרכזיותן וחשיבותן של מכלול החברות בבעלות האחים עופר במשק הישראלי, ולאור המידע והפרסומים, על בעלויות ואינטרסים של האחים עופר בחברות הרשומות במדינות אחרות בעולם, לדעת תנועת אומ"ץ, חשוב כי חקירת המשטרה תכלול גם פעילויות סחר של חברות ישראליות בבעלות האחים עופר, עם חברות לא ישראליות או ישראליות בחלקן שבבעלותם שמרכזן בחו"ל, ולבחון אם חלילה, נעשית דרכן,באופן ישיר או עקיף, פעילות סחר אסורה, של סחורות או ידע למדינות שהסחר עמן אסור על פי חוקיה של מדינת ישראל.
5. לדעת אומ"ץ קיומם ואיתנותם של ערוצי ושווקי היצוא, הם תנאי חיוני והכרחי לשרידותה של המדינה וקיומה, ולפיכך חובה עלינו לבחון היטב ולחקור ביסודיות ובצורה מקיפה, להודיע פומבית בעולם על פתיחת חקירה לאישוש ו/או הפרכת ההאשמות המיוחסות לכאורה, ולהתחייב פומבית לפעול ללא משוא פנים על פי הממצאים של חקירת המשטרה, כמקובל במדינת חוק.
6. נבקש התייחסותך וטיפולך בהקדם.
 

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.