יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה דחופה, לחקור את תקינות הליכי קבלת ההחלטות וסבירותן בהקשר לתקצוב שיקום ושדרוג מערך הכבאות הארצי
06/01/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר האוצר כותב נתן להב חבר צוות הפרוייקטים:
1. תנועת אומ"ץ מלווה באופן עקבי,במרוצת השנים, את נושא מערך הכבאות, ואת הצורך בשינויו ושדרוגו, ברמה מערכתית ויסודית במישור הלאומי,בקדימות עליונה, נושא שהוזנח במשך שנים רבות.
2. מאחר ואתמול בערב, במהלך טקס הזיכרון הממלכתי לאסון השריפה בכרמל, הכריז ראש הממשלה, על הקצאת 800 מיליון ₪ לטובת שיקום מערך הכבאות ביבשה ובאוויר.הצהרה הדורשת מספר הבהרות אותן נבקש לברר עם כבוד השר.
3. היות ומדובר בנושא בעל חשיבות לאומית עליונה, עם השלכות לטווח ארוך, נודה לך אם תודיענו אם הסכום שצוין,על ידי ראש הממשלה, הינו במסגרת הרפורמה שתוכננה למערך כיבוי האש הארצי, האם סכום זה תוקצב וכלול בתקציב המדינה הדו שנתי שאושר לאחרונה, והאם האוצר סומך ידיו על הסכום של 800 מיליון שקל שצוין על ידי ראש הממשלה.
4. כמוכן נבקש לדעת האם הסכום של 800 מיליון שקל הינו העלות הכוללת של שיקום המערך, ואיך הוא מחולק בין המרכיבים השונים.
5. האם נערכה רוויזיה כלשהי בתכנית הרפורמה במערך כיבוי האש, לאחר האסון בכרמל, והאם נשקלה קבלת ייעוץ מקצועי מגופים מקצועיים מהשורה הראשונה מחו"ל, או ההסתמכות היא על גופים ופרסונות מקומיים.
6. איננו יכולים שלא להביע חשש, שהלחץ הציבורי הכבד, וגם המוצדק לדעתנו, עלול להביא לרצון מצד גורמים שונים להעדיף פיתרונות מיידיים מן המותן, בכדי לרצות את ההמון והתקשורת, וזאת על חשבון של עבודה יסודית מקצועית ואחראית.
7. שיקום מערך לאומי חיוני, אינו יכול ואסור שיהיה נושא לספינים וגחמות אישיות, ובוודאי לא לשליפות מן המותן, ועם כל תחושת החרום, והחובה לבצע את השיקום והבניה מחדש בלוח זמנים הקצר ביותר, אסור שהליך זה יעשה בצורה נמהרת, ובלי בחינה ותכנון מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, שכן אין מדובר במהלך שיגרתי , כי אם במהלך אסטרטגי ברמה לאומית, ואנו קוראים לכבודו ולממשלה כולה, לבחון את הדברים בשבע עיניים, ולגלות אחריות לאומית, להימנע מעשיית מעשים נמהרים ולא שקולים, וחס וחלילה לא לטוח אל טפל.  אנו עוסקים בנושא של פיקוח נפש, ומדובר בהרבה נפשות,ואין מקום לכל טעות שמקורה בקלות ראש ובפזיזות בלתי מבוקרת.
8. נודה להתייחסותך המפורטת בהקדם.בכבוד רב,

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.