יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ דורשת להעמיד לדין פלילי שני דיינים שסרחו
17/05/2011

דרישה לפתיחת חקירה פלילית נגד הדיין דב דומב מבית הדין הרבני האזורי בתל אביב ונגד הדיין אוחנונה מבית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה.
הנני בא כוחה של תנועת אומ"ץ–אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע"ר), ומייצג אותה בעתירה בבג"צ 6567/10, בה הדיין דב דומב הינו משיב מס' 3. העתירה מגוללת שורה של עבירות שביצע, לכאורה, הדיין דומב. בדיון בעתירה, ביום 12.5.11, הודיעה עו"ד עינב גולומב, בשם המדינה, כי שר המשפטים קיבל המלצתך להגיש נגד הדיין דומב קובלנה, בכפוף לשימוע, בפרשה החמורה  נשוא העתירה האמורה.
טרם יבשה הדיו על פרוטוקול הדיון בעתירה, ולמחרת, ביום 13.5.11,  פורסם בעתון 'מעריב' תחקיר, עליו חתום העיתונאי קלמן ליבסקינד (להלן – התחקיר). התחקיר מתאר, בין היתר, כיצד פעל הדיין דומב לקשור קשר להדחת עדה, מתלוננת בעבירות מין, לחזור בה מהודעתה במשטרה.
להלן אביא את עיקרי הדברים: בבית הדין הרבני בפתח תקווה, בפני הרכב בראשות אב"ד הדיין משה אוחנונה, מתנהל תיק גירושין בין בני זוג (להלן גם- האשה והבעל). נגד הבעל הוגשה תלונה פלילית, על ידי אחות האשה (להלן: הגיסה), בגין עבירות מין שביצע בה הבעל, מאז היתה הגיסה בת 14.5 (להלן - התלונה). התלונה נחקרה ע"י משטרת רמת גן (תיק 12053/11). ככל הידוע לשולחתי, הועבר התיק לפרקליטות מחוז תל אביב, לשם הגשת כתב אישום (תיק פרקליטות מס' 40005/11).
בחודש פברואר השנה זימן הדיין אוחנונה לבית הדין את אבי האשה. האב הגיע לבית הדין בלווית האשה ובנו. הדיין אוחנונה הכניסם לחדר צדדי, שם נזף בהם קשות על שהוגשה תלונה למשטרה כנגד הבעל, בגינה אף נעצר הבעל על ידי המשטרה.  הדיין אוחנונה דרש מן האב כי תבוטל התלונה שהגישה בתו, הגיסה, נגד הבעל, ואף טרח לציין כי ניתן יהיה לסייע בביטול התלונה, באמצעות עוזרו, שהוא קצין משטרה בדימוס, אשר נכח בפגישה, לטענת האב. לאחר שהאב, בנו והאשה יצאו את החדר, שלח הדיין אוחנונה את עוזרו הנ"ל לשכנעם לבטל התלונה.
מצורף העתק תצהיר שנתן האב ביום 5.5.11, המגולל את העובדות הנ"ל.
בהחלטה מיום 2.3.11 , בחתימת הדיין אוחנונה וחבריו למותב,קבע בית הדין כי "לא דובר ולא הותנה ...שהאשה ומשפחתה ימשכו את תלונתם במשטרה...". מצורף העתק הפרוטוקול הנ"ל.
הדיין דב דומב הינו, לפי הידוע לשולחתי, דודו של הבעל. במועד שאינו ידוע לשולחתי, פנה הדיין דומב לרב ידוע במכתב, שנכתב בכתב ידו על נייר המכתבים שלו, ובו הציע "הצעה" ליישוב הסכסוך בין האשה לבעל, זאת בהמשך לשיחתו עם הרב הנ"ל ביום בו נכתב המכתב האמור. בסיום המכתב כותב הדיין דומב: "כמו"כ עלה בביה"ד ענינה של הגיסה..., שאב"ד הרב אוחנונה אמר שבהסכם תצטרך....להופיע לביה"ד ולהצהיר שכל מה שנטען על ....בקשר אליה הם דברים שלא באו לעולם אחרת תמיד יהיה איום על ..." (השמות לא צוינו על ידי, ב.א.).  העתק המכתב, שהגיע לידי, ובו נמחק שם הנמען, מצורף.
יצויין כי הדיין דומב שולל את  האמור בפרוטוקול הדיון הנ"ל, כאילו לא נעשה על ידי בית הדין נסיון לכוף את האשה ובני משפחתה לבטל את התלונה. לשולחתי נודע כי לגירסתו של ב"כ האשה, עו"ד משה אוסטדישר, לחץ הרב אוחנונה על האשה לגרום לביטול התלונה, כחלק מכל הסדר בסכסוך.
במעשיהם המתוארים לעיל עברו הדיינים אוחנונה ודומב, לכאורה, עבירות פליליות, לרבות עבירות מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, הדחה בעדות, וקשירת קשר לביצוע פשע או עוון, עבירות לפי סעיפים  284,  244, 245, 246, 499 לחוק העונשין.
בהתאם לסמכותך על פי סעיף 25 לחוק הדיינים, התשט"ו- 1955 (להלן – החוק), מבשת שולחתי כי תורה על פתיחת חקירה פלילית נגד הדיין דב דומב ונגד הדיין משה אוחנונה, בחשד לעבירות הנזכרות לעיל. כן הינך מתבקש להמליץ לשר המשפטים להפעיל את סמכויותיו על פי החוק, לרבות סמכותו לפי סעיף  21 לחוק, ולהגיש קובלנה נגד הדיינים דומב ואוחנונה. עוד הינך מתבקש לנקוט הצעדים הנדרשים להשעייתם המיידית של הדיינים דומב ואוחנונה ממשרותיהם השיפוטיות, עד תום החקירה הפלילית נגדם.
בכבוד רב,
בעז ארד, עו"ד
העתקים:
פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) (תיקכם:40005/11)
עו"ד עינב גולומב, פרקליטות המדינה, מח'   בגצי"ם
שר המשפטים, מר יעקב נאמן, יושב ראש הוועדה למינוי דיינים

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.