יומן פעילות - שוטף
בקשה לקיים בדיקה וחקירה בנסיבות "הלוואה" לרוה'מ לשעבר, מר א. אולמרט
15/02/2011

בפניית יו"ר הנהלת אומ"ץ מר אבנרי אל פרקליט המדינה עו"ד לדור נאמר:
ביום 13.2.2011 או סמוך למועד זה, פורסם בתקשורת, מטעמו של ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט, כי החזיר לאחרונה הלוואה שקיבל מאיש העסקים ג'ו אלמליח. עוד פורסם, כי מר אולמרט תובע  את התנצלותך על שכינית את ההלוואה הנ"ל "בעייתית" בראיון שנתת לכלי תקשורת, ואף איים לתבוע אותך אישית בדין לשון הרע.
הצהרתו זו של מר אולמרט מחייבת עיון מחדש בהחלטת הפרקליטות שלא להעמידו לדין בעבירות של נטילת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בגין פרשת ג'ו אלמליח. נבהיר את הדברים.
כזכור, וכפי שפורסם לא אחת, בחודש ינואר 1993, או סמוך למועד זה,  נתן איש העסקים הישראלי-אמריקאי ג'ו אלמליח למר  אולמרט הלוואה בסך 72,000 דולר, או 75,000 דולר, מבלי שהוסכם על מועד לפירעון ההלוואה. בשנת 2004, לאחר חלוף למעלה מעשר שנים מיום מתן ההלוואה, בהן מר אולמרט לא פרע ולו אגורה אחת על חשבון ההלוואה, דרש ממנו מבקר המדינה להחזיר את הכסף לאלמליח, עד שנת 2009. בעת שמר אולמרט נחקר במשטרה בפרשת מעטפות הכסף (טלנסקי), התברר כי טרם פרע את חוב ההלוואה לאלמליח, חוב שעמד אז על כחצי מיליון שקל. חשוב לציין כי עובר לקבלת ההלוואה, שימש מר אולמרט דירקטור בחברת חיפושי נפט שבבעלות מר  אלמליח, ובתפקידו זה הייתה לו השפעה על החלטות הדירקטוריון, שהיה בהן להיטיב עם מר אלמליח. 
עוד יצוין כי ההלוואה ניתנה למר אולמרט בינואר 1993, בעת  שכיהן כחבר הכנסת, סמוך לפני שהתמודד על ראשות עיריית ירושלים.
בהקשר זה ראוי להזכיר עובדות נוספות ממורשת אולמרט: אין זו הפעם הראשונה שמר אולמרט מקבל "הלוואה" ללא מועד פירעון. בשנת 1981קיבל מר אולמרט, אז חבר הכנסת, הלוואה בסך 50 אלף דולר מחברה בבעלות יהושע הלפרין, שהיה יו"ר בנק צפון אמריקה. כספי הבנק הועברו לחברה בהוראת הלפרין. ה"הלוואה" שניתנה לאולמרט ניתנה ללא ריבית וללא מועד פירעון, והיא התגלתה רק ארבע שנים מאוחר יותר, במסגרת חקירת המשטרה, בפרשת  קריסתו של בנק צפון אמריקה.
עוד יוזכר כי מר אולמרט מואשם בהליך הפלילי נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים בקבלת דבר  במרמה בנסיבות מחמירות, ביחס לסכום של מאה אלף דולר, שקיבל מאלמליח בשנת 1998, ועליו, כפי שפורסם, כלל לא דיווח (ראה אישום מס' 3 לכתב האישום).  .
נוכח כל האמור לעיל אבקשך לעיין מחדש בהחלטת הפרקליטות, שלא לכלול בכתב באישום שהוגש נגד מר אולמרט, אישום בקשר עם  ה"הלוואה" הנ"ל, וכן להורות למשטרת ישראל לחקור אם אמנם הוחזרה ה"הלוואה", לרבות הריבית שנצברה עליה במשך קרוב לשני עשורים, מאז עשה הכסף דרכו לחשבונו של מר אולמרט.
העתק:
עו"ד יהודה ויינשטיין – היועץ המשפטי לממשלה

הקליקו כאן לעיון בתשובת פרקליט המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.