יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה ליו"ר ועדת ביקורת המדינה ובקשה לערוך דיון דחוף בעקבות דו"ח מבקר המדינה על הערכות לקויה של המשטרה בתחומי החקירות ותאומים שנחשפו. התנועה מבקשת לזמן לדיון בנוסף למבקר גם את נציגי המשטרה והפרקליטות שהיו מעורבים בפרשת הסוכנים הכפולים.
15/05/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ח"כ יואל חסון כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
משרד מבקר המדינה פרסם באחרונה דו"ח חמור ביותר על תפקודה של משטרת ישראל בעקבות בדיקת פרשת שני סוכני משטרה שנרצחו במהלך פעילותם בשירות המשטרה.
במסגרת הדו"ח נחשף כי לבקשת המשטרה והפרקליטות הושעתה הבדיקה של מבקר המדינה כשנתיים, מסיבות שנתגלו יותר מאוחר כבלתי מוצדקות.
בדו"ח מבקר המדינה נאמר בין השאר כי: "סדרי העברת המידע והתיאום בין גורמי השטח לבין גורמי המטה כמו גם סדרי הפיקוח והבקרה של גורמי המטה ושיתוף הפעולה שבין הציר הפיקודי שבמחוז לבין הציר המקצועי שבמטה – לוקים ביותר.
הטרידה את צוות הבדיקה תופעה בולטת של חוסר אמון בין גורמי משטרה שונים, בינם לבין עצמם, לרבות בכירים שבהם, תופעה המעידה על הצורך הדחוף בפעילות ארגונית אינטנסיבית לתיקון התרבות הארגונית החיונית כל כך לתפקודו של גוף מרכזי כמו משטרת ישראל. יש מקום גם לשיפור משמעותי בהטמעת ערכים של תרבות של תחקיר והפקת לקחים.
צוות הבדיקה נמנע מלקבוע אחריות קונקרטית לליקויים המערכתיים שנמצאו בבדיקת התלונות, אך יש מקום להדגיש כי האחריות הכוללת לדרך ההתנהלות רובצת מטבע הדברים תמיד לפתחו של הדרג התפקודי העליון של המשטרה".
תנועת אומ"ץ טיפלה בפרשת רצח הסוכנים הכפולים בשלוש השנים האחרונות והפנתה את תשומת לבו של  מבקר המדינה לכך שבקשות הדחייה של הבירור הינן תמוהות, דבר שהוכח כאמור כצודק.
על רקע הנאמר לעיל פונה אליך אומ"ץ בבקשה לקיים בוועדה לביקורת המדינה בירור יסודי בתקציר דו"ח המבקר, הרצ"ב, על כל המשתמע מהדו"ח וכן על מה שהתרחש מאחורי הקלעים בהשתתפות המבקר, המשטרה והפרקליטות.
רצ"ב: תקציר דו"ח המבקר
העתקים:
השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס - משרד מבקר המדינה
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.