יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שישעה לאלתר מתפקידו את שר החוץ אביגדור ליברמן בעקבות החלטת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום חמור. התנועה הודיעה שאם נתניהו לא יענה לבקשתה מתכוונת אומ"ץ להגיש עתירה לבג"ץ.
14/04/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה להשעות לאלתר מן הממשלה את שר החוץ  אביגדור ליברמן בעקבות הודעתם של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה עו"ד משה לדור על כוונתם להגיש נגדו בכפוף לשימוע כתב אישום פלילי שיכלול  כמה עבירות חמורות בהן הלבנת הון, ביצוע מעשי מרמה, הפרת אמונים ועוד.
מבחינה פורמאלית יכול, אמנם,  שר החוץ להמשיך לכהן  בתפקידו עד לסיום הליך השימוע אך קימת חוות דעת משפטית סותרת שקובעת במפורש ששר חייב לפרוש מן הממשלה אם קיימת החלטה להגיש נגדו כתב אישום.
בהקשר לכך אנו מבקשים לציין כי ליברמן עצמו הכריז בעבר כמה פעמים שאם תתקבל החלטה עקרונית להגיש נגדו כתב אישום יפרוש מיד מן הממשלה.  מדברים שאמר אחרי שנמסרה לו הודעת הפרקליטות  נראה שאין לו כוונה לממש את הבטחתו. אומ"ץ סבורה שלא יעלה על הדעת מן הבחינה המעשית ומהאספקט הציבורי המוסרי ששר החוץ ימשיך לנהל בחודשים הקרובים בעת ובעונה אחת  את עניני החוץ הבוערים של המדינה ואת המערכה המשפטית האישית. השעייתו המיידית של שר החוץ חשובה גם מן הבחינה הציבורית בעקבות קביעת נורמות חדשות במדינה לגבי אישי ציבור בכירים שסרחו ודבק בהם רבב של שחיתת שלטונית. במידה ולא תענה בחיוב לבקשתנו אנחנו מתכווננים לעתור לבג"ץ על מנת שיכריע בסוגיה בעלת  משקל זו.    
אנחנו ממתינים לתגובתך.
העתקים:
עו"ד בועז ארד-  היועץ המשפטי

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.