יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה ולגב' אורון בבקשה לחקור התנהלות בעייתית של הוועדה המקומית לתכנון ובניה-תל אביב, ועיריית תל אביב, בחשדות של מתן הטבות חריגות המוערכות בעשרות מיליוני שקלים, ליזמים, תוך ויתור ופגיעה על שטחים שיועדו לשימוש ולרווחת הציבור.
03/04/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב נתן להב הממונה על הפרוייקטים:
מכתב ראשון
1. לתנועת אומ"ץ הגיע מידע, שהתפרסם גם בעיתונות הכלכלית, שעל פיה, הוועדה המקומית לתכנון ובניה- תל אביב ועיריית תל אביב, העניקו ליזמים הטבות בצורה של אחוזי בניה מופלגים, החורגים בסטייה ניכרת מהוראות התכנית המקורית, תוספת קומות, שינויי יעוד, כל זאת תוך ויתור על שטחי ציבור, ופגיעה בתושבים.
2. מדובר בתכניות תא/2615ב-יצחק אלחנן ב' ו- תא2615ג- יצחק אלחנן ג', תכניות שבמקור כללו הקמת בית דיור מוגן שעל פיהן הופרשו שטחים רבים לציבור.
3. הבניה על פי המידע כללה שני מבנים בני 7 ו- 8 קומות, שצמחו באורח פלא ל38 ו 40 קומות, כל זאת תוך פגיעה בשטחי ציבור, וחשש לפגיעה בדיור סוציאלי שתוכנן במקור, כאשר מידע זה על פי המדווח הוסתר מחברי הוועדה.
4. מאחר ומדובר בחריגות שעל פניהן נראות חריגות בכל קנה מידה, ולכאורה בלתי סבירות ובלתי מוסברות, כאשר על פי ההערכה מדובר בהטבות (מוערכות לקולא) של עשרות רבות של מיליוני שקלים, ומאחר ומדובר בפגיעה לכאורה בשטחי ציבור ובכך פגיעה באיכות חייהם ורווחתם של תושבי העיר, ובמיוחד האוכלוסייה הקשישה הנזקקת לדיור מוגן, אנו מוצאים לנכון לפנות למבקר המדינה, ולבקשו לחקור את המתרחש בהקשר, וכמוכן לבקש מהוועדה המחוזית לא לקדם את התוכנית, עד להחלטתו של המבקר באשר לתקינותו של ההליך וההחלטות הקשורות.

מכתב שני
בפנייה נוספת של אומ"ץ בנושא כותב נתן להב לגב' אורון גילה יו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב:
1. לתנועת אומ"ץ הגיעו תלונות, הנוגעות לתכניות שבנדון, שחלקן פורסמו גם בעיתונות הכלכלית, בהקשר לחשדות להתנהלות בלתי תקינה לכאורה, של הוועדה המקומית לתכנון ובניה-תל אביב, שמהם עולה חשד לכאורה של הטבות חריגות ליזמים תוך ויתור ופגיעה באינטרס הציבורי.
2. לאור חומרת החשדות ומשמעותם הציבורית, העבירה תנועת אומ"ץ תלונה בהקשר למבקר המדינה, בכדי שיחקור לעומק את התלונה והחשדות.
3. תנועת אומ"ץ מוצאת לנכון להביא עובדה זו בפנייך,ולבקשך לשקול בחיוב עיכוב קידום הליכי אישור התוכנית, עד להחלטתו של מבקר המדינה, וזאת בכדי להימנע מאפשרות של קביעת עובדות בשטח, אותן קשה יהיה לתקן, אם ולאחר בדיקת המבקר,יתברר כי ההליך וההחלטות בהקשר לתכניות שבנדון, אינן תקינות ונגועות בחוסר סבירות קיצוני, ואולי יותר מכך, ומשכך יש להביא לפסילתן.
4. נבקש התייחסותך בהקדם.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.