יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה לחקור את התנהלותו הלא תקינה של שר התיירות.
17/03/2011

מכתב ראשון למבקר המדינה:
בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ מבקשת שמשרד מבקר המדינה יערוך בדיקה יסודית לגבי התנהלותו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב המעלה חשד בארץ ובחו"ל לפגיעה במנהל תקין ובטוהר המידות.
בעבר פורסם בכלי התקשורת כי שר התיירות נוהג בשליחויותיו בחו"ל על פי אורחות חיים שאינם הולמות שר ישראלי בממשלת ישראל לרבות ביקור במועדוני לילה, התרועעות עם אנשים שנויים במחלוקת, איחור כרוני לפגישות בענייני משרדו ועוד.
במקביל, התברר כי נסיעותיו של שר התיירות לחו"ל כרוכות לעיתים, לכאורה, בבזבוז כספי מדינה.
תנועת אומ"ץ התריעה על כך בפני גורמים שונים בהם וועדת האתיקה של הכנסת. 
שלשום שודר בערוץ 10 תחקיר שממנו התברר כי שר התיירות אישר מימון פסטיבל של סטודנטים באילת בניגוד לכללי המנהל התקין כדי לאפשר לידידתו, יוליה רוט, לקבל סיוע נדיב מכספי המשרד.
על פי התחקיר, נשכרה רוט ע"י חברת פ.ל.ס להפקת פסטיבל באילת תמורת רבבות שקלים ואף השתתפה בדיונים פנימיים במשרד התיירות שהיו קשורים בארגון הפסטיבל. התחקיר קבע עוד כי העברת התקציב לפסטיבל בוצעה באופן שאינו עומד בנוהל של משרד התיירות בתמיכה של פסטיבלים.
עוד נאמר בתחקיר כי משרד התיירות העביר סכום של מילון שקל למטרת הפקת הפסטיבל שבו היו אמורים להשתתף לפחות 20 אלף איש ואילו בפועל השתתפו בפסטיבל רק כרבע מכמות המשתתפים.

מכתב שני ליועץ המשפטי:
בפנייה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה כות"ב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
על פי תחקיר ששודר אמש ( 16.3) בתוכנית "המקור" בערוץ 10, העביר  משרד התיירות סכום של כמיליון שקל למטרת הפקת פסטיבל סטודנטים בעיר אילת (להלן:'הפסטיבל'), מבלי שהדבר עמד  בנוהלי המשרד. מהתחקיר עולה, כי הפקת הפסטיבל בוצעה על ידי חברת הפקות בשם 'פ.ל.ס - החברה הכלכלית של המסלול האקדמי המכללה למינהל' (להלן:'החברה'), בה  הועסקה  כמפיקה הגב'  יוליה רוט, אשר על פי התחקיר הינה  ידידה קרובה של שר התיירות, מר סטס מיסז'ניקוב. 
לפי התחקיר, הגב'  רוט נשכרה על ידי החברה לשם הפקת הפסטיבל באילת, תמורת תשלום סך 60,000 שקל, בתוספת מע"מ, לתקופת פעילות של חצי שנה, ונטלה חלק  בדיונים שנגעו לפסטיבל במשרד התיירות. על פי התחקיר, החברה הינה תאגיד משותף למסלול האקדמי המכללה למינהל ולאגודת הסטודנטים.
לפי תחקיר 'המקור', העברת התקציב הנ"ל בוצעה באופן שאינו עומד בנוהל משרד התיירות לתמיכה באירועים מסוג הפסטיבל. הנוהל קובע, בין היתר,  כי בקשה לתמיכה  יש להגיש לפחות חצי שנה טרם האירוע, ואילו הבקשה לפסטיבל  הוגשה שישה שבועות בלבד לפני שנערך. עוד קובע הנוהל, כי באירוע המתוקצב על ידי המשרד אמורים להשתתף לפחות 20 אלף איש, ואילו מארגני הפסטיבל טענו שמספר המשתתפים יסתכם ב- 6,000  איש בלבד. ממכתב התאחדות הסטודנטים, שצוטט בתחקיר,  עולה כי השתתפו בו  כ -5,000 סטודנטים מישראל וכ-550 סטודנטים מחו"ל.
זאת ועוד, לפי הנוהל האמור, משרד התיירות אמור להשתתף רק בהוצאות השיווק, ולא בהפקת האירוע, אך בפועל, כך  לפי התחקיר, מימן התקציב שהעביר משרד התיירות את הבאת להקות "משינה" ותיסלם" לפסטיבל. עוד נטען בתחקיר, כי וועדת המכרזים אישרה את ההתקשרות עם התאחדות הסטודנטים, כשהיא פוטרת את ההתאחדות  מחובת פרסום לפי חוק המכרזים, מן הטעם שההתאחדות מוכרת כספק יחיד,  בעוד שהזרוע המבצעת של הפקת הפסטיבל לא היתה התאחדות הסטודנטים, אלא החברה.
עוד עולה מן התחקיר,  כי החברה, בה הועסקה הגב' רוט, קבעה כי העלות המשוערת של האירוע תעמוד על כ-5 מיליון שקל. היועץ המשפטי של משרד התיירות קבע כי משרדו יממן 20% מעלות הפרוייקט, 936 אלף שקל, וזאת נוכח הוראות תקנה או נוהל, הקובע כי המשרד לא יממן את עלות הפסטיבל במלואו, וכי היזמים צריכים לממן לפחות מחצית מעלות הפסטיבל. לפי התחקיר עלות הפסטיבל היתה  כ- 700,000 שקל בלבד, ומאחר שעיריית אילת לא השתתפה במימונו, ואף לא התאחדות הסטודנטים, כוסתה עלות הפסטיבל במלואה מתקציב  משרד התיירות.
תנועת אומ"ץ דורשת, כי תורה למשטרת ישראל לחקור את מעורבות השר מיסז'ניקוב באישור העברת התקציב ממשרד התיירות למימון הפסטיבל, ואם החריגה מן הנוהל ומהוראות החוק קשורה לעובדת מעורבותה של הגב' רוט בהפקת הפסטיבל.
אנא ראה במכתבנו זה תלונה פלילית לכל דבר ועניין.
העתקים: מבקר המדינה, כב' השופט (בדימ') מ. לינדנשטראוס    

הקליקו כאן לעיון בתשובת משרד מבקר המדינה  

הקליקו כאן לעיון בתשובת לשכת המשנה לפרקליט המדינה
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.