יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ תובעת מראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים לטפל בחשבונות הרדומים, בחברות המנהלות את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה שבהם מופקדים כ-15 מיליארד שקלים
23/02/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. לאחרונה התברר שבקופות הגמל, הפנסיה וקרנות הנאמנות מצויים כספים רבים שבעליהם לא ידועים ו/או שהקשר איתם נותק זה שנים רבות הידועים בכינוי "כספים רדומים". עפ"י מידע שנמסר לנו בשעתו ע"י גורמים בחברות המנהלות שאומת ע"י מחלקת המחקר בכנסת, מדובר בכ-4.7% של הכספים המופקדים ,דהיינו כ-15 מיליארד שקלים (מתוך כ- 350 מיליארד שקלים).
2. למרות שעפ"י חוק המדינה כספים מופקדים שבעליהם לא ידועים חייבים להיות מועברים לאפוטרופוס הכללי עד היום לא נעשה הדבר לגבי הכספים הללו.  החברות המנהלות לא טרחו להעביר ולו פרוטה אחת מכספים אלו לאפוטרופוס הכללי ומצד שני המדינה לא עשתה כל מאמץ לאכוף את החוק על חברות אלו ולדרוש העברת הכספים לרשותה.
3.  בהקשר לכך אנו מבקשם ח"כ מאיר שטרית, יזם לאחרונה הצעת חוק שתחייב את החברות המנהלות לתמוך בהקמת מנגנון שיעזור לציבור לזהות "חשבונות רדומים" בין שזה שייך לאזרח או ליורשיו (בדומה למנגנון שעזר לזהות בשעתו נושאי אגרות מלווה המדינה), אלא שועדת שרים לחקיקה בראשות שר המשפטים, פסלה ללא הסבר הצעת חוק זו ואף טרחה לדאוג לכך שהקואליציה תצביע נגדו (לפני 3 שבועות, בקריאה טרומית בכנסת), כאשר שר האוצר המלומד עולה לדוכן הנואמים בכנסת ומנמק התנגדות הממשלה בטיעון של :"פגיעה בצנעת הפרט".
4. קשה להבין מדוע המדינה, דרך  שרי המשפטים והאוצר, מוותרים בקלות לחברות הפיננסיות הפרטיות על סכום עתק כזה של 15 מיליארד שקלים-סכום שיכול היה לסייע למדינה לא רק להתמודד בעתיד עם בעיות חינוך, חברה ובריאות אלא למנוע כבר מיידית למנוע העלאת מחירי המים, הדלק  לאפשר הורדת מע"מ, להוסיף עוד מיטות בבתי חולים ולתקן בין השאר כיתות הנוטפות מי גשם. כל שצריך לעשות הוא לפעול לפי החוק !
5. אין ספק שמתרקמת לנגד עינינו אולי השערורייה הכלכלית הגדולה ביותר במדינה  כי לא רק 15 מיליארד שקלים נשדדו מהמדינה ע"י החברות המנהלות קופות גמל ופנסיה וקרנות השתלמות, אלא שסכום דומה של "כספים רדומים" נמצאים בחשבונות עו"ש של האזרחים בבנקים, בקרנות השקעה, באגחי"ם ובמניות של הציבור אשר נמצאים במשמרת הבנקים.
6. תנועת אומ"ץ העלתה נושא חמור כבר לפני כמה חודשים ופנתה לגורמים הממלכתיים הרלבנטיים אך לצערנו לא ננקטו מאז הצעדים מחויבי המציאות.
7.  אנו  פונים אליכם בבקשה  לפעול בהקדם לתיקון מצב בלתי חוקי בעליל זה                                         
העתקים
השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.