יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בטענה כי החקירה בנושא השריפה ברכבת מתנהלת לכאורה לא בדרך הראויה.
03/02/2011

בפניה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
על פי מידע המצוי בתנועת אומ"ץ מתנהלת בעצלתיים החקירה ברכבת ישראל בפרשת השריפה שפרצה באחרונה בקרונות של רכבת בית נסיעה והסתיימה ללא אסון כבד.
מרבית הקרונות המושבתים הוחזרו אמנם לפעילות שוטפת אחרי שנמצא מקור התקלה אך החקירה הפנימית אינה מתמקדת בבעיות הכלליות של הרכבת המזמינות  חלילה אסונות נוספים.
אנו מבקשים להביא לידיעתך את הידיעות הבאות הכרוכות בהתנהלות לא אחראית של גופים ובעלי תפקידים ברכבת המחייבים לעניות דעתנו בדיקה לעומק של משרד מבקר המדינה:
1. חטיבת הבטיחות- לא ביצעה ביקורות מקצועיות ומעמיקות בנושא מערך כיבוי האש בקרונות ובמערך הגהות והבטיחות בסדנאות.
2. הנהלת הרכבת לדורותיה- לא קיבלה את המלצותיהם של מומחים מחו"ל לאופן הקמת ושדרוג מערך התחזוקה של הרכבת. הועד בחסות ההסתדרות מתנגד להקמת מערך של מיקור וזאת חרף התאונות הרבות שאירעו במרוצת השנים האחרונות.
3. ועד עובדים- בחסות ההנהלה החלשה והפוליטית וההסתדרות, שלא נתן לרכבת לפתח תרבות ארגונית מתקדמת ולהתאים את כישורי הנהלתה לעידן החדש והעתידי. הכריח את ההנהלה למנות סמנכ"ל תחזוקה, הנדסאי שגדל מהוועד כשדרישת התפקיד – מהנדס. גם מינה סמנכ"ל תפעול רכבות שגדל מהוועד והוא נעדר כישורים ניהוליים ברמה הנדרשת. לא מאפשר עד היום להכניס למערך התחזוקה שיטת ניהול של איזו ( תהליך מובנה של ניהול בקרה על תהליכי תחזוקה).
4. משטרת ישראל-  לא מיצתה את החקירות בהיבט המקצועי הטכני, אלא בהיבט המשמעתי והעברייני. עשרות כמעט תאונות שלא ידועות לציבור נובעות מכשל טכני.
5. המערך המשפטי- מתנהל בעצלתיים ועדיין המואשמים מתאונות קודמות, ממשיכים לפעול בתפקידים בכירים ברכבת ואף בחברות ציבוריות אחרות.
6. מבקר הרכבת- לא ביצע ביקורות רציניות ומעמיקות במערך התחזוקתי והתפעולי.
אנו מבקשים את התערבותך בנושא זה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.