יומן פעילות - שוטף
כפל תפקידים ושכר למנכ"ל קופת חולים לאומית
09/11/2008

במכתב ששיגר אריה אבנרי, יו"ר הנהלת אומ"ץ, למר אילן לוין, הממונה על השכר במשרד האוצר ולעו"ד מירה היבנר-הראל, היועצת המשפטית במשרד הבריאות, נאמר:
"מ"מ מנכ"ל קופ"ח לאומית, מר ניסים אלון, פרש לא מכבר מתפקידו בקופה ונטל ממנה פיצויים ואת זכויותיו כפורש.  עם פרישתו הוא החל לעבוד כמנכ"ל קרן "הע"ל-תשורה", קרן פנסיה הנמצאת בשליטת הסתדרות העובדים הלאומית השולטת גם בקופת החולים.
כחודשיים לאחר פרישתו הוא חזר לתפקידו הקודם בקופה תוך שהוא ממשיך לעבוד במקביל גם כמנכ"ל הקרן "העל-תשורה". ככל הידוע לנו, מר אלון מקבל כעת שכר בגובה 65,000 ₪ לחודש מקרן "הע"ל-תשורה" עבור עבודתו בה וזאת בזמן שהוא מכהן ועובד כמנכ"ל קופ"ח לאומית ומקבל (או אמור לקבל) ממנה שכר עבור עבודתו בה.
אדם אינו יכול לכהן במדינת ישראל כמנכ"ל קופ"ח ובו בזמן לעבוד גם כמנכ"ל של גוף אחר.  קופ"ח לאומית מקבלת מהמדינה סכומי עתק והיא מופקדת על קיום החוק ועל בריאות הציבור ומי שמנהל במדינת ישראל קופת חולים חייב ואמור להתמסר רק לתפקידו זה.  אין מקום להתחכמות וגם לא ניתן להעסיק בקופת חולים "מנכ"ל מתנדב" (ששכרו משולם ע"י גוף אחר). אם כך נעשה הדבר, עולה חשד, לכאורה, להונאת מבוטחי קרן הפנסיה. 
מכיוון שאיננו מעלים בדעתנו כי נתתם הסכמתכם ואישורכם לתעסוקה כפולה זו או לקבלת שכר כפול, נראה שמדובר במעשה שנועד לעקוף את מגבלות גובה השכר והתנאים שנקבעו למשרת מ"מ מנכ"ל קופה.   במצב זה מתאפשר למנכ"ל קופת חולים לאומית לקבל כיום שכר גבוה יותר ממה שקובע לו החוק ואולי אפילו שכר כפול. העובדה שהסתדרות העובדים הלאומית היא שמינתה אותו גם להנהלת הקופה וגם להנהלת קרן "העל-תשורה" תומכת בחשד שמדובר במעשה מתוכנן שנועד לעקיפת החוק והכללים.
מאחר ומר ניסים אלון חזר לעבוד בקופת החולים כחודשיים/שלושה לאחר שפרש,  הוא היה חייב להחזיר לקופה את כל הכספים שקיבל כפיצויים. ככל שנודע לנו הוא לא עשה כן ונראה כי מדובר בהפרת חוק.
לאור הדברים נבקש את בדיקתכם ופעולתכם הדחופה ואנו מצפים כי תורו למר אלון להחזיר לאלתר את כל הכספים העודפים שקיבל מעבר לשכר הקבוע בחוק למשרת מ"מ מנכ"ל קופה, להחזיר לקופת החולים את הפיצויים שקיבל ולהפסיק מייד כל עבודה ועיסוק נוספים מעבר לתפקידו כמ"מ מנכ"ל קופה."


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.