יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל מנהל מקרקעי ישראל במטרה לבדוק את עסקת הדולפינריום בתל-אביב עם איל ההון יוסף בוכמן
30/01/2011

בפניה של תנועת אומ"ץ אל מר ירון ביבי מנהל מנהל מקרקעי ישראל כותב נתן להב הממונה על הפרויקטים:
1. תנועת אומ"ץ קיבלה בתמיהה רבה את הידיעות כי למרות הביקורות הרבות, משך השנים, כולל ביקורת נוקבת של מבקר המדינה, שרים בממשלת ישראל והציבור, הושלמה העיסקה שבנדון.
2. על פי החשדות שהובעו בפומבי גם בתקשורת, מדובר לכאורה בעיסקה מפוקפקת ובלתי כדאית למדינה, שנעשתה תוך שיקולים זרים לכאורה, תוך מתן עדיפות בלתי חוקית ובלתי שוויונית לכאורה, לאיל ההון יוסף בוכמן, תוך הפקרתם של האינטרסים הלאומיים.
3. מאחר ומדובר בנכסים בבעלות המדינה, שהם רכוש הציבור, זכותו של הציבור, ובכללם תנועת אומ"ץ לקבל את מלוא המידע, השיקולים וההחלטות הקשורים באופן ישיר ועקיף לעיסקה שבוצעה, באחד האזורים היותר יקרים במדינת ישראל,וכפי שמצופה מגוף שלטוני בהתייחס לשקיפות וסדרי מינהל וממשל תקינים, אנו מאמינים שנקבל את המידע במלואו.
4. לאור האמור, ומתוך רצון למלא את חובתנו ושליחותנו הציבורית, בכוונת תנועת אומץ לבחון את העיסקה בראיית טובת הציבור, באופן יסודי ונטול פניות, ולפיכך נבקשך להמציא את כל המסמכים התוכניות והתיעוד לפי הרשימה להלן, ללא דיחוי, לתנועת אומ"ץ לפי כתובתנו ה-ר"מ, ובמידת הצורך נפנה אליכם לצורך קבלת מידע נוסף והבהרות :
א. עותק הסכם/י החכירה, והסכם/י הפיתוח למתחם הדולפינריום הקיים.נאמנים למקור
ב. עותק מחשבונית חיוב הוון דמי החכירה למתחם הדולפינריום הקיים.נאמנים למקור
ג. עותק קבלה של התשלום עבור דמי ההוון על ידי החוכרים למתחם הדולפינריום.
ד. פירוט מלוא  עלויות התכנון והפיתוח בהם נשאו רשויות המדינה, כולל ייבוש, המתייחס למתחם הקיים, באישור רו"ח.
ה. פירוט מלא של השומה שנעשתה למתחם הדולפינריום הקיים, נאמנה למקור, ואשר שימשה בסיס לעיסקה. בפירוט שיטת החישוב והערכת השווי.
ו. פירוט מלא של השומה שנעשתה למתחם החליפי שעל פי המידע יועבר לחזקתו של מר בוכמן או לחברה שבבעלותו, ואשר עמדה בבסיס העיסקה, נאמנה למקור, בפירוט שיטת החישוב והערכת השווי.
ז. עותקי כל הפרוטוקולים המלאים כולל שמות נוכחים ותוצאות הצבעה, של כל הישיבות וההחלטות הנוגעות לקידום ואישור "עיסקת הדולפינריום" בין  באופן ישיר ובין באופן עקיף, בין ישיבות בתוך המינהל, בין דיונים עם גורמים אחרים כמו עיריית תל אביב, היזם ונציגיו, ואחרים.
ח. עותק התוכנית האלטרנטיבית למתחם הדולפינריום לאחר הריסתו, ככל שקיים, מצבו התכנוני, ולו"ז לביצוע.
ט. עותק ההסדר/ הסכם לגבי המתחמים, ככל שקיים, בין מינהל מקרקעי ישראל לעיריית תל אביב, תוך ציון מפורש של מקבל התמורה העודפת בגין הפער בין שווי הנכסים, והנמקה, במידה ואין הסכם נא ציין מי הגורם שיקבל את התמורה, האם זה מינהל מקרקעי ישראל או עיריית תל אביב.
5. כמו כן נבקש לדעת אם ראש עיריית תל אביב, מר רון חולדאי היה מעורב אישית, באיזה שהוא שלב במגעים ובהליכים לאישור העיסקה, האם ניסה להשפיע על קידומה, בין באופן ישיר, ובין באופן עקיף ?.
6. הננו מבקשים לקבל את כל המסמכים  שצויינו לעיל בהקדם.
העתק:
מבקר המדינה – כב' השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס
שר הבינוי והשיכון- אריאל אטיאס

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.