יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ תובעת לחקור את מערכת יחסיו של שלומי לחיאני, ראש עיריית בת-ים, עם המערכת הבנקאית
27/01/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ניצב יואב סגלוביץ' כותב נתן להב הממונה על הפרוייקטים:
בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירת החשדות נגד ראש עיריית בת-ים שלמי לחיאני, אנו נדרשים מחדש לנושא זה.
1. בתגובתכם שבסימוכין נמנעתם מטעמים שונים מלהתייחס למכתבנו מיום 30 מאי 2010 , והמדבר בין השאר על קשריו של ראש העיר לחיאני עם בנק איגוד, במישור האישי ובתוקף תפקידו כראש עיר.
2. למרות שנמסר לנו בזמנו כי הנושא בחקירה, ואינכם יכולים להתייחס לשאלות המועלות, נוכח כמות החומר שמצטבר בתנועת אומץ בהקשר, המעורבות של גורמים משפטיים ומסחריים בקשרים ישירים עם לחיאני, והחשדות העולים לכאורה מתוך המידע על עבירות שוחד ,ניגוד עניינים,מרמה והפרת אמונים, ועוד, אינם מאפשרים לנו להישאר אדישים וזחוחי דעת, כל עוד איננו משוכנעים כי המשטרה אמנם קיבלה את אותו מידע הנמצא גם בידנו, וכי חקירת המשטרה אמנם מקיפה ביסודיות ובשקידה את התחומים אליו הפנתה תנועת אומ"ץ, ואנו עומדים על כך כי משטרת ישראל תתייחס בצורה רצינית ועניינית לפנייתנו.
3. תנועת אומ"ץ דורשת כי משטרת ישראל תאשר כי היא חוקרת בין השאר את כל האספקטים הקשורים:
א. הסדר החוב של לחיאני לבנק המזרחי והסרת הליכי פשיטת הרגל כנגדו, באמצעות הלוואות נדיבות של בנק איגוד, כשעל פי המידע, המו"מ עם מנכ"ל הבנק מר קוטלר מטעמו של לחיאני ,נוהל על ידי משרד עו"ד דנציגר (היום שופט עליון), שעל פי אותו המידע גם היה שותפו של לחיאני ברכישת נדל"ן בנתניה.
ב. החשד לכאורה כי בתמורה להלוואה האישית וחילוצו לחיאני מהליך פשיטת הרגל פעל לחיאני להעברת חשבונות העירייה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לבנק איגוד.
ג. החשד לכאורה כי לחיאני המשיך והיטיב עם מר קוטלר בתמורה לסיועו בפיתרון מצוקתו הכלכלית (האישית), ועם עזיבתו את בנק איגוד, לטובת בית ההשקעות "פריזמה", פעל לחיאני להעביר את כספי העובדים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות, ל"פריזמה",ללא מכרז, כשעל פי המידע לחיאני השתתף בהצבעה, למרות שהיה נגוע לכאורה בניגוד עניינים.
ד. חשד כי בהתקשרותם עם לחיאני, חילוצו מסבך חובותיו האישיים, וההליכים שננקטו נגדו על ידי בנק איגוד ומנכ"לו מר קוטלר, נתנו לכאורה שוחד לעובד ציבור עבור קבלת עסקות מגוף ציבורי עליו הוא ממונה. בכדי שבתמורה לכך יקבלו את עסקי עיריית בת ים.
ה. העסקת משרד עו"ד דנציגר שעל פי המידע ייצג את לחיאני ועסקיו הפרטיים, גם  על ידי עיריית בת ים ותשלום עתק למשרד עו"ד דנציגר,על ידי העירייה, של מאות אלפי שקלים בשנה, למרות שלפי הדברים שהוצגו לתנועת אומ"ץ עיקר העבודה בוצעה על ידי משרדי עו"ד אחרים עמם הייתה קשורה העירייה.
ו. חשד לכאורה לעבירות על החוק( סע' 122 לפקודת העיריות) על ידי משרד עו"ד דנציגר בייצוג גוף ציבורי, כשהוא מייצג במקביל על פי המידע, גם אינטרסים אישיים של אישיות ציבורית העומדת בראשו של אותו גוף.

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.