יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת להקים צוות בדיקה דחופה של התנהלות הטלויזיה החינוכית
19/09/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר האוצר כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בימים האחרונים התעוררה במלוא חריפותה סערה ציבורית סביב מכרז שפורסם לתכנית "ערב חדש". בין היתר התעוררו שורה של שאלות והן: האם היה כלל צורך במכרז חדש נוכח העובדה שדן מרגלית כבר זכה במכרז קודם לכן? האם התערבותו של החשב הכללי במכרז הייתה צעד ראוי ובלתי תלוי? האם לא מתנהלת מאחורי הקלעים פרשה של חיסול חשבונות פנימית מלווה באינטרסים זרים ובנקמנות של אלו שפועלים מטעמו של ראש הממשלה שעבר אהוד אולמרט בכדי לפגוע בדן מרגלית?
תנועת אומ"ץ עוקבת בשנים האחרונות אחרי התנהלותה של הטלוויזיה החינוכית ואחר כמה תופעות בלתי תקינות לכאורה שקנו להן שביתה בניהולה ותפקודה
המדובר הוא, בין השאר, בניהול בזבזני, שיקול דעת מוטעה ולעיתים מגמתי בבחירת מנחים ומשתתפים, חשד למכרזים תפורים, בזבוז כספי ציבור. כמו כן קיים חשש לשיקולים זרים לגבי אירוחם של אישים פוליטיים על מנת שיתמכו בהמשך קיומה חרף הרייטינג הנמוך של מרבית תכניותיה.
העובדה הבסיסית, שהייתה ונשארה, היא שמידי שנה מקציבה המדינה עשרות מיליוני שקלים למימון הטלוויזיה החינוכית למרות שהטלוויזיה החינוכית אינה משנה את פניה ואינה ממלאה את ייעודה המקורי לשמש כלי חינוכי והסברתי ראשון במעלה.
לדוגמא: תנועת אומ"ץ מתכננת בימים אלה פרויקט חינוכי רב היקף בבתי ספר על-יסודיים בנושא מנהל תקין טוהר מידות ומניעת אלימות בשיתוף משרד החינוך.
תנועת אומ"ץ סבורה שתפקידה של החינוכית היה להקדיש מידי יום שידורים בנושאים אלה ודומים להם, אלא שנושאים אלה אינם עומדים על הפרק ועל סדר יומה של הטלוויזיה החינוכית.
לאור כל הנאמר לעיל, נראה לנו כי יש צורך דחוף להקים צוות בדיקה מיוחד שיבחן את תפקודה וניהולה של הטלוויזיה החינוכית על כל היבטיה ויסיק את המסקנות המתבקשות. המצב הנוכחי הינו בלתי נסבל.
אנו מצפים לתשובתך.

הקליקו כאן לעיון בתשובה משרד האוצר

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.