יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתוקף תפקידו כשר הבריאות, לפעול להדחת דירקטוריון קופת חולים מאוחדת
13/01/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה מר נתניהו כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בעקבות הדו"ח החמור של מבקר המדינה על קופת חולים "מאוחדת", פיטוריהם של אחדים מבכירי הקופה והתפטרותו של מנכ"ל הקופה שמואל מועלם, חשוב ביותר להשלים את מלאכת הטיהור של צמרת הקופה ושל מערכת הפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות.
במהלך הסערה הציבורית שנוצרה בעקבות פרסום הדו"ח, אתה מר נתניהו בתוקף תפקידך כשר הבריאות וסגנך הרב יעקוב ליצמן לא השמעתם את קולכם  עומדים מן הצד כאילו העניין אינו נוגע לכם אישית. אם תקרא בעיון את הקטעים הבאים מתוך דו"ח המבקר על צמרת "מאוחדת" לא תוכל שלא להבין כי אף שלא התחלת במצווה של ריפוי הקופה החולה  – עליך לסיים אותה בהדחת יו"ר הקופה הרב ירחמיאל בויאר ובהחלפה כוללת של כל הדירקטוריון הכושל.
ואלה עיקרי הדברים שכותב המבקר על הצמרת של הקופה שהייתה אמורה לפקח ולבקר ולא לאפשר, במשך שנים, את התפתחות המפולת:
"הפעילות הלא תקינה של הקופה (מאוחדת) נמשכה שנים והיא תוצאה של מחדל ניהולי מתמשך הן של מנהליה והן של גורמי הפיקוח והבקרה בקופה ובהם יו"ר הדירקטוריון, יו"ר ועדת הביקורת (של הדירקטוריון) חברי ועדת הביקורת, מבקר הפנים והיועצים המשפטיים של הקופה, שלא פעלו נחרצות לעקור מן השורש את אי הסדרים ואף נתנו יד להתמשכותם..." 
"התמונה המצטיירת מממצאי הביקורת הנוגעים לתפקודה של הקופה במשך שנים לא מעטות מצביעה על תרבות ארגונית קלוקלת ועל חריגות חמורות מאד מכללי מינהל תקין וליקויים המעורים לחשש לזילות כספי ציבור ובמקרים מסוימים אף לחשש לפגיעה בטוהר המידות. חריגות וליקויים אלה התאפשרו בשל כשל ניהולי מתמשך של כלל מערכי הקופה – המוסדות המפקחים ודרגי הניהול הבכירים...
"מחדלי הניהול והבקרה החמורים והמתמשכים מעוררים את השאלה האם מנהלים וחברי מוסדות מפקחים שכשלו כשל חמור במיוחד ראויים להמשיך בתפקידם... מן הראוי כי הניצבים בראש הפירמידה יקבלו עליהם את האחריות למעשיהם ... ומן הבחינה הציבורית – אל להם להיאחז בקרנות המזבח".
אנו מצפים לתגובתך.
העתק:
הרב יעקב ליצמן - סגן שר הבריאות
השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס - מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.