יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו להורות למי שמשך כספים שלא כדין מתוך הקופה הציבורית להחזירם מיידית בתוספת ריבית חשב והצמדה ,מיום משיכת הכספים ועד יום השבתם בפועל לקופת המדינה
09/01/2011

בפנייה אל היועץ המשפטי לממשלה כותב נתן להב הממונה על הפרויקטים בתנועת אומ"ץ:
1. מידיעות שפורסמו בתקשורת בשמה של היועצת המשפטית של ועדת הכספים בכנסת- עו"ד שגית אפק, מתברר שהממשלה מעניקה תשלומים בגין טיסות וביגוד לנשות שרים שלא כדין, ובניגוד להוראות המחייבות.
2. תנועת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את תופעת שליחת היד אל הקופה הציבורית, על ידי נבחרי הציבור העושים בה כבתוך שלהם , ללא קיום ההליכים המתחייבים וללא קבלת אישור.
3. אבקשך להורות למי שמשך כספים שלא כדין מתוך הקופה הציבורית להחזירם מיידית בתוספת ריבית חשב והצמדה ,מיום משיכת הכספים ועד יום השבתם בפועל לקופת המדינה.
4. כמוכן אבקשך להורות  על חקירת התופעה ונקיטת הצעדים המתחייבים ,פליליים ו/או מנהלתיים,כלפי מי שביצע ו/או איפשר הוצאת כספים מקופת המדינה שלא כדין, בניגוד לסדרי מינהל תקינים, וכמוכן למנוע הכשרתן בדיעבד של העבירות לכאורה שבוצעו.
5. נבחרי ציבור חייבים לשמש דוגמה ומופת לכלל העם בהתנהלותם, במיוחד כשמדובר בטובות הנאה למקורביהם, ומה שמשתקף מתוך דברי היועצת המשפטית של ועדת הכספים, הוא ההפך מכך, והסכנה היא בכך שהדרגים הזוטרים רואים לומדים ומאמצים שיטות נפסדות אלה בהעצמה רבה.
6. נבקש טיפולך והתייחסותך בהקדם.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.