יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה ממנו לעשות כל שביכולתו כדי שההצבעה בנושא אישור מסקנות ועדת שישינסקי תהיה משוחררת מלחצים חיצוניים של אילי הון ותהיה לגופו של עניין
09/01/2011

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בחודשים האחרונים בתקופה שבה פעלה ועדה ציבורית בראשותו של פרופ' איתן שישינסקי לבחינת נושא תמלוגי הגז, אילי ההון בעלי רישיונות לקידוחי גז מול חופי ישראל הופעלו לחצים כבדים על חברי כנס, בעיקר חברי ועדת הכלכלה. בניסיון להטות את מסקנות הועדה לטובת האינטרסים המסחריים שלהם הכרוכים בצבירת רווחים של מיליארדי שקלים מהקידוחים הללו.
בעקבות פרסום מסקנות ועדת שישינסקי, שקבעה את שיעורי המדינה התמלוגים ושיעורי המס מתגליות הגז, החל מסע שתדלני של אילי ההון בעלי הזיכיונות על שר הממשלה.
במסגרת זו מתקיימות בימים האחרונים פגישות אישיות כמעט עם כל שרי הממשלה שבהן נוהגים אילי ההון להשתמש באמצעי שכנוע המעוררים ביקורת ציבורית נוקבת, שכן מדובר בניסיון לגייס תמיכה לשינוי מסקנות של ועדה בה חברים אישים בעלי רקע אישי ומקצועי מוערכים.
אילי ההון טענו באוזני השרים כי קבלת מסקנות הביניים של ועד ששינסקי תפגע בצורה  קריטית ביכולת שלהם לקבל מימון בנקאי הנדרש להשקעות בפרויקט תמר. במקביל הם לוחצים להחריג את תמר מהמלצות ועדת שישנסקי, ואיימו בעצירת הפרויקט אם דרישתם לא תתקבל.
המשמעות הישירה של החרגת תמר היא מתנה של 10-15  מיליארד דולר לתאגידי הגז ועיכוב של שנים רבות על שהמדינה תתחיל לקבל כספים מעבר לתמלוגים.
תנועת אומ"ץ, שחרטה על דגלה מאבק בלתי מתפשר בשחיתות השלטונית ובתופעה פסולה של יחסים הדוקים מידי בין השלטון וההון במדינה, מבקשת להתריע בפניך על תופעה פסולה זו. לא יעלה על הדעת שאילי הון ייפגשו בריש גלי עם שרי ממשלה במטרה להפעיל עליהם לחצים ואולי אף פיתויים הנסתרים מן העין.
אנו פונים אליך בבקשה לעשות הכול כדי שההצבעה בנושא אישור מסקנות ועדת שישינסקי, שאמורה להתקיים בקרוב בממשלה, תהיה משוחררת מלחצים חיצוניים של אילי הון ותהיה לגופו של עניין.
העתק:
השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס - מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.