יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל ראש הממשלה בבקשה לקבל הבהרות לשאלה האם ישראל שילמה עבור המטוסים שכיבו את השריפה ביערות הכרמל
26/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב נתן להב צוות פרויקטים אומ"ץ:
1. לתנועת אומ"ץ הגיע מידע שעל פיו הסיוע מחו"ל של צוותים ומטוסי כיבוי, ממדינות שונות בעולם, לכיבוי השריפה בכרמל, נעשה לכאורה תמורת תשלום מלא, כנגד התחייבות בנקאית מראש של ממשלת ישראל, מידע זה עומד בניגוד לפרסומים בשעתו בעת מעשה, כי הדבר נעשה כמחווה של רצון טוב ושיתוף פעולה הומניטארי בינלאומי, כפי שמדינת ישראל נוהגת להושיט למוקדי אסון.
2. מפתיעה העובדה כי מלבד נתוני העלויות המדהימות של מטוס ה SUPER TANKER של חברת EVERGREEN האמריקאית, בה התבשרנו כי עלותו 200,000 דולר אמריקאי לשעה, שאין אנו יודעים ממתי נמנתה ,ומה הייתה עלותו הכוללת, אנו מגלים במידע לכאורה שהובא לידיעתנו, שגם מטוסי הכיבוי שהגיעו מטורקיה חויבו בתשלום, וכי הוזמן מטוס אף מאוסטרליה בסכום כ 200,000 דולר לשעה, שאמור, לפי הפרסומים ,לקבל כ 15 מיליון דולר טבין ותקילין, למרות שהגיע אחרי שהשריפה כובתה והוא למעשה לא הופעל כלל,ועוד.
3. אנו סבורים כי נתונים מדאיגים אלה חשוב שיובהרו ויובאו במלואם לידיעת הציבור בישראל, גם מן הטעם של שקיפות מתבקשת של הפעילות השלטונית, זכות הציבור לדעת, הסדר הטוב והמינהל התקין.
4. לאור האמור לעיל, נבקש לקבל מידע מלא לגבי כלל הסיוע הבינלאומי שהוזמן והגיע מחו"ל לצורך כיבוי השריפה בכרמל, בפירוט מדינה, ציוד צוותים, שעות פעילות בפועל והסכומים ו/או התמורות שהמדינה תשלם בעדם בגין ההזמנה ולמי.
5. כמו כן נבקש לדעת מי מטעם המדינה בחן את החלופות, ניהל את המו"מ לגבי הסכומים, נתן את ההתחייבויות בשם המדינה, והאם ישנם גורמים שתיווכו בעניין בארץ ו/או בחו"ל, והאם זוכו בתשלום ובאילו סכומים.
6. נודה לתשובתך בהקדם.
העתק:
כב' השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.