יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה שוב אל שר הפנים אלי ישי לגבי סגירה וסילוק מיכל האמוניה ממפרץ חיפה לצורך הסרת האיום על תושבי מפרץ חיפה רבתי
19/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל שר הפנים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
הנדון: סגירה וסילוק מיכל האמוניה ממפרץ חיפה
סימוכין: מכתבנו לראש עירית חיפה מיום 16 דצמבר 2010
1. מכתבנו שבסימוכין לראש עירית חיפה מר יונה יהב, שמוען גם לכבודו ומצ"ב לנוחיות השר שנית, דורש לעניות דעתנו נקיטת צעדים מהירים מתחייבים, לסילוקו לאלתר של מיפגע בטיחותי וסיכון ברמה לאומית, שעל פי העובדות שעלו בדיונים בערכאות השונות, הוקם בניגוד לחוק ופועל ללא אישור חוקי לאורך שנים, ומסכן סיכון מעשי ומוחשי רבבות תושבים במפרץ חיפה רבתי, גם לפי עדויותיהם של נציגי משרדך בין השאר הועדה המקומית לתכנון ובניה –חיפה בתשובתה לעתירה שהוגשה על ידי חיפה כימיקלים לבית המשפט המחוזי בחיפה..
2. האחריות והסמכות לטיפול בהסרת המיפגע והאיום ברמה הלאומית שמהווה מתקן זה, מצויה בתחומי משרדך ובסמכותך, בין ברשויות התכנון והפיקוח על הבניה, בין בתחום המוניציפאלי ורישוי העסקים . לצורך הסרת האיום החמור מתושבי המפרץ לא נדרש כל תקציב ממשלתי מיוחד, אלא החלטה אמיצה של שר , שלא נכנע ללחצים של בעלי ממון ולתרגילי השהייה ודחייה לאורך שנים, שר שטובת תושבי מדינת ישראל וחייהם יקרים לו.
3. העובדה שלא אירעו עד היום תאונות או פיגועים, שהיו גובים מחיר, שמולו אסון השריפה בכרמל מתגמד אלפי מונים, היא ככל הנראה בעזרה רבה מאד של נס מחסדי שמיים, אך זה לא משחרר אותנו בני האדם ובמיוחד מנהיגות העם, מהחובה להימנעות מהתגרות בגורל, מהחובה לא להיות זחוח דעת, לא להתרשל ולא להפקיר את בטחון חיי התושבים לטובת התעשרותם של מעטים.
4. אנו קוראים לך לפעול מידית ובנחישות במלוא הסמכות שבידך,בשיתוף כל הרשויות, להשלטת החוק בעניין מהותי זה, ללא כל פשרות..לסגור להרוס ולעקור את מיכל האמוניה הבלתי חוקי, המאיים  ממשית על ביטחונם וחייהם של תושבי מפרץ חיפה.
5.  הגיע הזמן שבמדינת ישראל יקדימו  וינקטו בצעדים מיידיים לפני שיתרחש אסון, שבמקרה שלנו מדובר חס וחלילה, באסון ברמה לאומית בסדרי גודל שלא הכרנו עד היום, וכפי שהגדירה הוועדה המקומית לתכנון : אסון "הירושימה".
6.  אנו ממתינים לתגובתך המיידית  שבמסגרתה תודיע לנו באיזה צעדים בכוונתך לנקוט לצורך הסרת האיום על תושבי מפרץ חיפה רבתי.
העתק:
כב' ראש הממשלה –  מר בנימין נתניהו
מבקר המדינה - כב' השופט (בדימוס) מר מיכה לינדנשטראוס
כב' השר להגנת הסביבה- גלעד ארדן
כב' שר הביטחון- אהוד ברק

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.