יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ תובעת להפסיק את פעולת מפעל האמוניה בחיפה מחשש לאסון לאומי
16/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש עירית חיפה מר יונה יהב כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. לאור פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בעת"מ 543-08 על ידי כבוד השופטת ברכה בר זיו ביום 8 דצמבר 2010 , בה למעשה נדחתה בקשת חיפה כימיקלים להכשיר בנייתו וקיומו של מיכל האמוניה, במיקומו הנוכחי,מתקיימת החובה לפעול מיידית להסרת איום חמור זה ממפת האסונות הרובצים לפתחנו.
2. אנו סבורים כי לא נדרש מאתנו להוסיף ,ולו מילה אחת למה שנטען על ידי הכפופים לך בתשובה לעתירה של חיפה כימיקלים בה החברה עצמה אישרה כי :" מיכל האמוניה במפרץ חיפה הפועל ללא היתר בניה ושימוש וללא רישיון עסק מאז הקמתו בשנת 1987 או בסמוך לכך", ולזאת מוסיפה הוועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה  כי :" בניגוד לניסיונה של העותרת (חיפה כימיקלים א.א.) להציג את בקשתה להיתר כלגליזציה למיכל בטון תמים אשר נבנה בסטיה "קלה" מההיתר, מדובר בבקשה להתיר קיומו של מיכל אמוניה המכיל 14,000 טון אמוניה, על קרקע המועדת להתנזלות ורעידות אדמה, באזור החשוף לסיכון בטחוני, כאשר פגיעת טיח ( צ"ל טיל א.א.) בגגו של המיכל עלולה לגרום "לאסון הירושימה" באזור מפרץ חיפה "
3. מר יהב, כפי שאמרנו כל מילה נוספת מיותרת, אין זה אפילו הרגע לתהות איך התמזל מזלם של תושבי המפרץ שלא ארע אסון ברמה לאומית עד היום, אין זה הזמן אפילו לנסות ולברר איך רשויות ובעלי תפקידים ברשויות וברמות השונות, איפשרו קיומו של איום "הירושימה" על תושבי מפרץ חיפה רבתי, יומם של אלה יגיע מן הסתם, היום אין לדחות מעשה מתחייב גם מכוח החוק וגם מצו המצפון והאחריות הלאומית והציבורית והוא סגירתו והריסתו של מיכל האמוניה המהווה גם על פי חוות דעת של גורמי התכנון איום על תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי חיפה בפרט.
4. נבקשך להפעיל את סמכותך בסיוע רשויות מוסמכות אחרות, ולהורות  מידית על סגירת מתקן האמוניה הבלתי חוקי, ולדאוג לפינויו והריסתו ,ללא כל דיחוי, נושא רישוי עסקים אינו אפילו בבחינת אופציה, שכן מדובר בהימור על חיי עשרות אלפי תושבים.
5. נא אישורך והתייחסותך בחוזר.
העתק:
כב' שר הפנים – מר אלי ישי
כב' שר הביטחון- מר אהוד ברק
כב' השר להגנת הסביבה – גלעד ארדן
כב' השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס- מבקר המדינה
אלוף(מיל) יוסף משלב – ממונה על מחוז חיפה משרד הפנים

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.