יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ ביקשה משר המשפטים להעביר לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה את כל החומר שבידיו בכדי שישקול אם יש בהתנהגותו של עו"ד יוסי מימון, דיין בכיר בבית הדין למשמורת בסהרונים,היבטים פליליים, המחייבים העמדתו לדין פלילי
12/12/2010

אומ"ץ ביקשה משר המשפטים שלא למנות את מימון לתקופת כהונה נוספת עד תום החקירה או הבירור בנסיבות התלונות בעניינו.
להלן מכתבו של עו"ד בעז ארד, בא כוחה של תנועת אומ"ץ:
לכבוד
שר המשפטים, מר יעקב נאמן
משרד המשפטים
רחוב צלאח א-דין 29
ירושלים
כבוד שר המשפטים,
הנדון:  תחקיר 'הארץ'- הדיין עו"ד יוסי מימון
תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מילאה את ידי לפנות אליך בעניין כדלקמן:
1. ביום שישי האחרון, 10.12.10, פורסם בעיתון "הארץ" תחקיר מאת העיתונאי תומר זרחין. התחקיר מתאר בפרוטרוט כיצד עו"ד יוסי מימון, המכהן כדיין בבית הדין למשמורת הפועל מכוח חוק הכניסה לישראל, תשי"ב- 1952 (להלן: החוק), השתמש, לכאורה, לרעה בכוח המשרה. הדברים ידועים לכם ואין זה המקום לפרטם, ומכל מקום התחקיר מתפרסם במלואו באתר המרשתת של 'הארץ'.
2. על פי הפרסום הנ"ל, הוגשה תלונה בעניין זה למנכ"ל משרד המשפטים. עוד פורסם בתחקיר, כי נגד הדיין מימון הוגשה תלונה נוספת, מטעם מוקד הסיוע לעובדים זרים, וענינה מניעת פגישה של עצור עם נציגי המוקד הנ"ל.
3. שולחתי דורשת כי תנחה את היועץ המשפטי של משרד המשפטים, ואת מנכ"ל המשרד, להעביר החקירה לנציבות שירות המדינה. אין למבקרת הפנים של המשרד סמכויות חקירה, ולא יהא באפשרותה למצותה ולאמת את העובדות שתלונה. יש להביא את התלונה לבדיקה על ידי הגוף המתאים והנכון לבררה, היינו על ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. על כן נבקשך להעביר, או להנחות את הגורמים המוסמכים במשרד המשפטים להעביר, את כל החומר המצוי בידי  הנהלת משרד המשפטים, ובידי מבקרת הפנים של משרד המשפטים, לנציבות  שירות המדינה, על מנת שתשקול נקיטת הליכי משמעת נגד עו"ד מימון, לפי חוק שירות המדינה (משמעת).
4. מבלי לגרוע מן הדרישה לעיל, דורשת שולחתי כי כל המסמכים הנוגעים לעניין, וכל ממצאי הבדיקה המתקיימת על ידי הנהלת משרד המשפטים, או מבקרת הפנים של המשרד, יועברו לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שישקול אם יש בהתנהגותו של הדיין מימון היבטים פליליים, המחייבים העמדתו לדין פלילי.
5. על פי החוק נתונה לך הסמכות למנות דיינים לבית הדין למשמורת, וכן להאריך תוקף כהונתם. לשולחתי נודע כי בקרוב יפוג תוקף מינויו של הדיין מימון. הינך מתבקש, אפוא, שלא למנותו לתקופת כהונה נוספת, עד תום החקירה או הבירור בנסיבות התלונות הנ"ל.
6. העתק מכתבי זה מועבר לעיונו של עו"ד אסף רוזנברג, ממונה בכיר (משמעת) בנציבות שירות המדינה, על מנת שישקול פתיחה בחקירה  לפי חוק שירות הציבור (משמעת),  בנושא הנידון.
  בכבוד רב,
בעז ארד, עו"ד
העתק:  עו"ד אסף רוזנברג, נציבות שירות המדינה, אגף המשמעת
              עו"ד משה דיין, היועץ המשפטי –  משרד המשפטים
              רו"ח איריס פרידמן, מבקרת פנים – משרד המשפטים
              תנועת אומ"ץ
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.