יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה לנציב שרות המדינה באמצעות עו"ד בועז ארד להשעות את קצין הכבאות משה סויסה
30/11/2010

בשם שולחתי, תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, הנני פונה אליך בדרישה כלהלן:
1. נגד משה סויסה, לשעבר מפקד אגף שירותי כבאות והצלה בעירית ירושלים, נפתחה חקירה פלילית. בסיומה הוגש נגדו כתב אישום חמור, ורבות בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, וניצול כוח המישרה לרעה,  לצרכיו הפרטיים.
2. לאחר שהושעה ממשרתו בעירית ירושלים, הועבר משה סויסה  לשרת בנציבות כבאות והצלה ארצית. בתפקידו הנוכחי הוא ממונה, או עלול להיות ממונה על כבאים, אשר חלקם העיד נגדו במשטרה. המשך עבודתו של משה סויסה, כעובד בשרות המדינה, בעוד תלוי ועומד נגדו כתב אישום חמור, ובתפקיד בו יש לו נגיעה ישירה לפקודיו לשעבר, מהם כאלה הצפויים להעיד במשפטו, הינו בלתי נסבל מבחינת האינטרס הציבורי, ובפרט אינטרס שמירת טוהר המידות בשירות המדינה.
3. קצין הכבאות משה סויסה  עבר, לכאורה, עבירות חמורות מתחום טוהר המידות, עבירות שיש בהן כדי לפגוע בשירות המדינה, ולהמיט קלון על השירות ועל עובדיו. 
4. סעיף 47 (א) לחוק שירות המדינה (משמעת) תשכ"ג - 1963 (להלן: החוק), קובע כי משנפתחה חקירה פלילית נגד עובד מדינה, בעבירה שלדעת נציב שירות המדינה יש עימה קלון, רשאי הנציב, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו , להשעות את העובד ממשרתו בשירות המדינה, לאחר שימוע.
5. יתרה מכך, בעניין הנידון מתקיימות הנסיבות האמורות בסעיף 48 לחוק, לעניין השעייתו המיידית של מר סויסה, ממשרתו בשירות המדינה. מר משה סויסה הינו כיום עובד מדינה, והינך מוסמך לנקוט נגדו האמצעים המשמעתיים הקבועים בחוק.
6. אשר על כן הינך מתבקש לפעול על פי הסמכויות הנתונות לך, כאמור לעיל, להורות על השעייתו של מר סויסה לאלתר .
בכבוד רב,
בעז ארד, עו"ד
העתקים:   היועץ המשפטי לממשלה
                   היועץ המשפטי – משרד הפנים
                   תנועת אומ"ץ

הקליקו כאן לעיון בתשובת נציבות שרות המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.