יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה, טרם החלטה על המפכ"ל הבא, לבדוק האשמות חמורות שהעלו שני קציני משטרה בכירים לשעבר כלפי ניצב יוחנן דנינו.
07/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פנתה בשעתו למשרד מבקר המדינה בבקשה לבדוק את התנהלות אגף החקירות של המשטרה בתקופת כהונתו של ניצב יוחנן דנינו בטיפול בתיק ההסגרה של האחים אברג'יל לארה"ב שהועלו בשעתו ע"י נציג המשטרה בארה"ב לשעבר ניצב משנה בדימוס ד"ר סימון פרי.
בתגובה על כך נמסר לנו כי משרד מבקר המדינה מקפיא זמנית את הטיפול בנושא על מנת שלא להפריע להליך ההסגרה שהיה תלוי ועומד בערכאות משפטיות.
אתמול דחה בית המשפט העליון את ערעורם של האחים אברג'יל והחליט כי יוסגרו לארה"ב.
נראה לנו כי עתה הגיעה השעה לבדוק טענות קשות בנושא זה שהעלה מחדש בימים אלה ד"ר סימון פרי בפניה נוספת ששיגר אליך והעתקו הועבר אלינו.
אנו מבקשים להדגיש כי תנועת אומ"ץ אינה מתערבת בדרך זו או אחרת בבחירת המפכ"ל החדש של המשטרה, הנתונה בימים אלה להחלטתו של השר לבטחון פנים. עם זאת איננו יכולים להיות אדישים לטענות החמורות של ד"ר סימון כלפי אחד המועמדים, ניצב יוחנן דנינו, שמצטרפות לטענות חמורות לא פחות שהעלה כלפיו בימים אלה מחדש ניצב בדימוס ישראל אברבנאל, בפרשת חיסולם של שני סוכני משטרה.
כידוע לך תנועת אומ"ץ ליוותה את מאבקו של אברבנאל בשנים האחרונות במטרה לברר אם יש ממש בהאשמותיו החמורות.
אנו מברכים על כך שמשרד מבקר המדינה חידש באחרונה את בדיקתו בנושא רצח הסוכנים ומבקשים לצרף לבדיקה גם את התנהלות המשטרה בפרשת הסגרת האחים אברג'יל אשר אחראים לפיגועים פליליים שבהם נרצחו אזרחים חפים מפשע, בהם מרגריטה לאוטין ז"ל.
לא יעלה על הדעת שההאשמות החמורות שהעלו שני קציני משטרה בכירים לשעבר כלפי ניצב דנינו יישארו ללא בדיקה יסודית וממצה.
העתק:
פרופ' יעקב נאמן – שר המשפטים
עו"ד יהודה ויננשטיין - היועץ המשפטי לממשלה

הקליקו כאן לעיון במכתבו של ד"ר סימון פרי
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.