יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת פיטורי השר אלי ישי בעקבות אסון השריפה בכרמל
03/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בדרישה לפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב את סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי. זאת בשל אחריותו המיניסטריאלית והאישית למחדל הנוראי הקשור לשריפת הענק בצפון המדינה.
האסון הלאומי ביערות הכרמל  קיפח את חייהם של עשרות אזרחים ואלפי בעלי חיים, גרמה נזקים אדירים וחשפה כשל חמור ביותר של משרד הפנים, האחראי ישירות על מערך הכיבוי במדינה, מבחינת אי העמדת תקציבים מתאימים לרכישת ציוד וחומרי כיבוי חיוניים ואי חידוש הצטיידות.
מאות הכבאים שפעלו ביממה האחרונה, בנסיון לכבות את שריפת הענק בצפון למנוע פגיעות בנפש וברכוש, גילו עבודה מופתית תוך הקרבה וחירוף נפש, אך למרבה הצער והחרפה הם מצאו עצמם חסרי חומרי כיבוי חיוניים ביותר עם ציוד לקוי בחלקו ועם היעדר כלי רכב מתאימים לגישה לאיזור מיוער מסוג זה. גם היעדרם של מטוסי כיבוי, שיוכלו להשתלט על השריפה מלמעלה, מצביע על עומקו של המחדל.
כידוע, הוקמו בשעתו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, בעקבות שריפות ענק שפרצו ברחבי המדינה, שהתריעו על תפקודו של מערך הכבאות במדינה, הצביעו בין השאר על הצטיידות לקויה ועל מחסור חמור בכח אדם. ההמלצות של שתי הועדות הללו לא יושמו עד היום.
עפ"י פרסומי התקשורת, מבקר המדינה העביר בשבועות האחרונים לעיונו של משרד הפנים טיוטה של דו"ח על מערך הכיבוי במדינה שבה הצביע בין השאר על הסכנות הצפויות במקרה של אסונות לאומיים, אך גם הערות הללו לא זיעזעו את אמות הסיפים של משרד הפנים. שר הפנים לא צילצל בפעמונים באזניך ולא הפעיל את מלא כובד משקלו כדי לחייב את משרד האוצר להרתם לפעילות משותפת למען פתרון בעיה בטחונית חמורה זו.
תנועת אומ"ץ גילתה רגישות מיוחדת לנושא מערך הכבאות הלקוי במדינה והתריעה על כך לא אחת בפני קצין הכבאות הראשי, הכפוף לשר הפנים.
רק לאחרונה העבירה אומ"ץ למשרד מבקר המדינה ממצאים חמורים על מחדלים רבים במערך הכבאות בתל-אביב. בתגובה לכך הודיע משרד מבקר המדינה לאומ"ץ כי ממצאים אלו ייבחנו במסגרת הדו"ח הסופי על מערך הכבאות שהמבקר עומד לפרסם בקרוב.
אנו פונים אליך בבקשה להתעלות מעל השיקולים הקואליציוניים הצרים, הקשורים בשיתופה של מפלגתו של שר הפנים – ש"ס והקואליציה בראשותך, ולהעמיד את בטחון הפנים של המדינה ושלום אזרחיה לנגד עיניך ולפטר לאלתר את שר הפנים בהקדם.
אין צורך להמתין להמלצות ועדת חקירה נוספת שתוקם לחקר האסון הלאומי בצפון, בטרם שיוסקו  מסקנות אישיות. הכתובת הייתה רשומה מזמן על קירות משרד הפנים ושר הפנים לא השכיל לקרוא אותה ועל כך הוא חייב לתת את הדין.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.