יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: חשד למכרזים "תפורים" לד"ר אורלי אינס במשרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי
02/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
ממידע מוצק שהגיע בימים האחרונים לתנועת אומ"ץ, עולה חשד שבמשרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי "נתפרו" בשעתו מכרזים לד"ר אינס בנושא העסקתה כמומחית לטיפול בילדים בסיכון ובאלימות.
ממידע זה עולה כי ד"ר אינס כיהנה בשלהי שנות ה-90 כעוזרת של ד"ר יגאל בן-שלום, בתקופה בה כיהן כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה ובתוקף תפקידו עמד בראשות הועדה לטיפול בנוער בסיכון והוועדה הבין משרדית לנושא אלימות במשפחה.
במהלך עבודתה במשרד הרווחה הפכה במפתיע ד"ר אינס ליועצת חיונית בנושאי ילדים בסיכון אחרי שקיבלה פטור מהשתתפות במכרז בנימוק שהיא מומחית יחידה בתחום זה.
בשנת 2004 עבר ד"ר בן-שלום לכהן כמנכ"ל המשרד לביטוח לאומי והמוסד החל ליזום את הנושא "עיר ללא אלימות" וקרן לילדים בסיכון ולטפל בנושאים שקשורים בסיכון ילדים ובאלימות במשפחה.
זמן מה לאחר מכן נבחרה ד"ר אינס כיועצת חיצונית של המוסד לביטוח לאומי, לאחר שקיבלה פעם נוספת פטור ממכרז בנימוק שהיא המומחית היחידה בנושא זה., ועבור שירותיה קיבלה שכר ותשלומים מפליגים.
במסגרת עבודתו ד"ר בן-שלום היה האיש שיזם, יחד עם ראש עיריית אילת, שאילת תהיה העיר הראשונה בה יופעל פרויקט "עיר ללא אלימות" וד"ר אינס השתלבה בפרויקט זה.
לאומ"ץ נודע כי הפרוטוקול של ישיבת הועדה שדנה במינויה של ד"ר אינס כיועצת חיצונית למוסד לביטוח לאומי מצוי בכספת של המוסד לביטוח לאומי וניתן בהחלט לברר אם היה ממש בנימוקים שהועלו לקראת הענקת הפטור מהמכרז.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.