יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת לעכב מינויו של ברי בר ציון לתפקיד נציב שרות המדינה
01/12/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לעכב את מינויו של ברי בר ציון לתפקיד נציב שירות המדינה לאחר שהתברר כי נערמו שורה של תלונות המתייחסות לתקופה שבה שימש בר ציון כמנכ"ל בית חולים "ביקור חולים" בירושלים ובתקופה מאוחרת יותר כמנהל חברת "אמין" שהפעילה את התוכנית "ויסקונסין" בירושלים.
תנועת אומ"ץ סיכמה את המידע שמצוי ברשותה המפורט להלן המצביע על בעייתיות במינויו של בר ציון לתפקיד של נציב המדינה:
" ב11 לפברואר 2008 , כחודש לאחר שבית החולים החל לפעול תחת ניהולה של עמותה חדשה, וכחודשים לאחר שהנהלת העמותה ובית החולים- שעליהם נמנה גם בר ציון- חתמו עם הרופאים הסכם קיבוצי מחייב, החליט בר ציון לצמצם את מספר מיטות האשפוז במחלקת הילדים של "ביקור חולים" מ36 ל20 בלבד. המשמעות האפשרית של החלטה כזו היא, בנוסף לפגיעה בחולים (כפי שאמנם קרה בדיעבד) היא הסרת ההכרה (של המועצה המדעית) במחלקה זו לצורכי התמחות ופיטוריהם הצפויים של מספר לא מועט מבין רופאיה. חשוב לציין שהחלטה חד צדדית זו של בר ציון נעשתה ללא היוועצות עם וועד הרופאים או ההסתדרות הרפואית (הר"י) , ובניגוד מפורש לאמור בהסכם הקיבוצי הנ"ל שעליו, כאמור, חתמה ההנהלה רק כחודשיים קודם לכן. כתוצאה מכך פנתה עו"ד לאה ופנר- מזכ"ל הר"י, עוד באותו יום (11.2.10) לבר ציון וביקשה ממנו שלא לשנות את המצב הקיים במחלקה לפחות " עד לברור הסוגיה ומציאת פתרון מוסכם ע"י הצדדים" , אך בר ציון בחר להתעלם מבקשתה זו וכתב לה (ב12.2.08) ש"אין כל מקום להיוועצות עם מי מכם בעניין זה". עמדתו זו של בר ציון לא הותירה להר"י ברירה אלא לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים (סק3/08, סק4/08) שם חזר בר ציון על התעקשותו שלא להידבר עם נציגיהם של הרופאים על השינוי שאותו הוא כבר יישם באופן חד צדדי בשטח. בית הדין כפה על בר ציון היוועצות עמנו- היוועצות שבסופה הוא נאלץ להשיב את המצב במחלקה לקדמותו. ואני תמה, איך אדם כזה יכול להיות ממונה על משרות של כל עובדי הציבור בישראל?
עוד בקשר לכך, במהלך הפרוק של ביה"ח (יולי 2007) ביקשה ההסתדרות הרפואית (הר"י)- הארגון היציג של הרופאים- לקיים אסיפת רופאים (בשטח בית החולים) כדי לעדכן את הרופאים על ההתפתחויות השונות בעניינם, ובר ציון (שהיה אז המנהל האדמיניסטרטיבי של ביה"ח) ניסה למנוע מהרופאים להשתתף באסיפה חשובה זו (כהגדרתו) ואף נזף בחלק מהם, בכתב, על שהפרו את הוראתו (הבלתי חוקית לכאורה) ובחרו שכן להשתתף בה.
לסיום, ולמרות שמחדליו מסמרי השיער של ברי בר ציון בחברת "אמין" אינם קשורים אלי אישית, אני מרגיש צורך לצטט בהקשר לכך את מכתבו של מר שרון קדמי- מנכ"ל משרד התמ"ת (שקטע ממנו פורסם בעיתון "דה מרקר" ב26.11.10 ) שהתרשם שבחברה זו- שנוהלה כאמור ע"י בר ציון – נמצאו "כשלים חמורים באופן הניהול והתפעול של המרכז וכן הפרה בוטה של התחייבותכם בהסכם לספק למשתתפי התוכנית, שאינם עובדים בכלל או שעובדים באופן חלקי, תוכנית אישית מהותית הכוללת פעילויות ראויות שמטרתם קידום שילובם של המשתתפים בעבודה שתמצה את כושר השתכרותם". קדמי הוסיף כי "המשרד רואה בחומרה רבה את הפגיעה במשתתפי התוכנית כתוצאה מאופן הטיפול ומההתנהלות הכושלת במרכז". ואני תמה שנית, האם על כשלים חמורים ועל הפרות בוטות של התחייבויות (שעלו, מן הסתם, למשל המיסים הישראלי מיליוני שקלים) מגיע למישהו קידום?
זאת ועוד, בדיון בפני וועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת שהתקיים בנושא זה ב20.1.10 טען בר ציון שהצילומים של ה"שיעורים" שבהם נראו המובטלים שבאחריותו מבזבזים את זמנם היקר (ואת כספי משלמי המיסים) בקריאת עיתונים ובמשחקי קלפים צולמו ב"זמן שאיננו זמן שיעור".

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.