יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ תובעת שלא לבחור בדנינו כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל
30/11/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השר לבטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ' כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
ככל הידוע ניצב יוחנן דנינו הינו אחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.
תנועת אומ"ץ סבורה כי שורה של נושאים חמורים לכאורה, שאירעו בתקופת כהונתו של ניצב דנינו כראש אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, ראויים להבחן ביסודיות בטרם שתקבל את ההחלטה הסופית באם הוא ראוי בתפקיד שוטר מס' 1 במדינה.
להלן הנושאים שקשה להתעלם מקיומם:
1. לפני כמה ימים פורסם באתר NEWS1 כי בתקופה שבה כיהן ניצב דנינו כראש אגף חקירות ומודיעין של המשטרה נסגר תיק חקירה שהיה קשור באשת עסקים שהעסיקה עובדת זרה בניגוד לחוק. עובדת זרה מברזיל התלוננה בשעתו במשטרה כי אשת עסקים התייחסה אליה באופן בלתי ראוי, העבידה אותה שלא כדין ובכפייה, עיכבה את דרכונה, הגבילה את חופש תנועתה, עשקה אותה ועוד ועוד. כמו כן נטען, כי עצם העסקתה כעובדת זרה בוצע שלא כדין, והיא הועסקה תוך ביצוע עבירות בעניין שכר מינימום או שעות עבודה ומנוחה. בהמשך הכתבה נאמר עוד כי תיק החקירה בפרשה זו נסגר באופן בלתי תקין בגלל קשרים אישיים שהיו קיימים בין ניצב דנינו, שכיהן באותה עת כראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, ושוחח עם ראש צוות החקירה בנדון. עוד פורסם כי עו"ד נעמה צורף שייצגה את העובדת הזרה, המוחזקת בימים אלה במקלט לנפגעי סחר אנושי, מסרה שהעובדת הזרה בטרם החליטה להגיש את התלונה, כי מעסיקתה מנהלת רומן עם קצין משטרה בכיר (דנינו). היא אף סיפרה כי העובדת הגיעה אליה כשהיא רועדת מפחד והיא חששה להתלונן, לאחר ששמעה מפיה של מרסיה: "יש לי איש בכיר במשטרה. אם תנסי ללכת למשטרה אני אפעיל אותו".
2. ניצב משנה בדימוס ישראל אברבנאל, שכיהן בעבר כראש מחלקת איסוף מודיעיני במטה הארצי, טען בשעתו כי לניצב דנינו היה חלק לכאורה במחדל משטרתי שהביא לרצח שני סוכני משטרה. פרשה זו נבדקת עדיין ע"י מבקר המדינה וטרם התקבלה הכרעתו.
3. פרשת השוטרים מנהריה -  בשעתו האשימו ארבעה שוטרים שהורשעו בהנחת מטענים בביתו של עבריין בנהריה (שנקראו "השוטרים הנוקמים") כי מערך החקירות של המשטרה כשל בתחום זה והצביעו על דנינו כאחד האחראים לכך, שבשל מחדלי האגף שעמד בראשו העבריין התנכל להם לחייהם ולרכושם.
4. אגף החקירות של משטרת ישראל פרסם במרוצת תקופת כהונתו של דנינו נתונים לא נכונים על היקף החקירות של המשטרה בתחומים שונים כדי להאדיר את פעילות מערך החקירות המשטרתי. גם נושא זה נמצא בבדיקת מבקר המדינה.
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לבחון את הנושאים לעיל במסגרת השיקולים שלך באם מסיבות אלה ראוי ניצב דנינו לכהן כמפכ"ל הבא של המשטרה.
נודה לך על תשובתך.
העתק:
השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה
עו"ד יהודה ויינשטיין - היועץ המשפטי לממשלה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.