יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל רשם האגודות השיתופיות ומנהל האגף לאיגוד שיתופי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וביקשה ממנו להורות על דחיית הבחירות לאגודת הכורמים מחשש לפגיעה בטוהר המידות
21/11/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל עו"ד אורי זליגמן רשם אגודות שיתופיות כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. בימים אלו הגיעו לאומ"ץ תלונות מדאיגות ביותר הנוגעות לבחירות שבנדון, האמורות להיערך בין התאריכים 28.11.2010 ל 12.12.2010 , המעוררות חשש כבד לגבי תקינות הליכי התנהלותן, וההשלכות מכך על הניהול התקין של התאגיד, ושמירת האינטרסים של כלל החברים/שותפים, וטובת הארגון.
2. עיקרי התלונות, שלפחות לגבי חלקן ידוע לנו כי היו גם פניות אליך הם:
א. מעורבות אישית תוך ניסיון להשפיע, תוך הפעלת לחצים/איומים, על זהות המועמדים, מצד יו"ר הועד הממונה מר איבצן.
ב. הכללת מועמדים שאינם בעלי הכישורים הניסיון והמוניטין בתחום הניהול ובתחום המסחרי, נעדרי השכלה פורמאלית, ואינם בעלי כשירות להיבחר כדירקטורים בחברה ציבורית, כפי שמחייב התקנון החדש בסע' 26.2., וכפי שמתבקש גם על פי סדרי מינהל תקינים.
ג. הכללת מועמד המשמש בתפקיד בכיר ביותר בגוף העוסק בין השאר בפיתוח נדלנ"י גם באזורים בהם פועלת אגודת הכורמים, ויש בכך במידה וייבחר להעמידו במצב של ניגוד עניינים, מול האינטרסים של אגודת הכורמים והאינטרסים של שאר החברים.
ד. אי קיום הליך שיבטיח את חשאיות הבחירות, והאפשרות לפגוע באינטרסים של חברים בהקשר עם הצבעתם בבחירות העומדות להיערך.
ה. פיצול תאריכי ההצבעה בישובים ל4 מועדים שונים, באופן שיכול להביא להטיית בחירות בישובים בהם הבחירות יתקיימו בתאריכים מאוחרים יותר, כתוצאה מפירסום מוקדם של תוצאות בישובים שבהם כבר התקיימו בחירות ועוד נושאים שמיותר להזכירם בשלב זה.
3. לצערנו לאור הדברים החמורים שהובאו לידיעתנו, איננו יכולים להשתחרר מהאסוציאציה המיידית העולה לנגד עיני, בהם מנהלים והנהלות נתנו יד, בין במעשה או במחדל, להשתלטות על תאגידים וגופים ציבוריים, לפחות על פי החשד, העשירו קומץ של טייקונים תוך קיפוח זכויות של הרוב כולל הציבור, וכפי שהתברר גם מנהלים אלה לא יצאו חסרים, והתעשרותם המטאורית, נעשתה על בסיס עושק של רבים וטובים, ודוגמאות אינן חסרות בארצנו הקטנטונת, ואני בטוח שאין צורך שאמנה את כולם בפניך.
4. כתנועה שעוסקת במאבק בשחיתות הציבורית ופועלת למען שמירה על כללי המנהל התקין, אנו פונים  אליך להפעיל את סמכותך, לבדוק בדיקה יסודית ומקפת של הליכי הבחירות המתוכננים. יש חובה לוודא כי יתקיימו בהליך תקין ומבוקר שיבטיח כי תימנע אפשרות של הטייתם, לבחון את רשימת המועמדים, כישוריהם והתאמתם לתפקיד דירקטורים בתאגיד ציבורי , טרם הבחירות ואישורו על ידי גוף ניטראלי שתמנה, בכדי להבטיח שייבחרו אך ורק מועמדים ראויים, שיש בכישוריהם וביכולתם לפעול הצורה בלתי תלויה לטובת התאגיד והחברים, וכי החברים יוכלו לבחור ללא חשש או מורא.
5. כמו כן נבקשך לפעול מיידית כלפי יו"ר הועד הממונה מר איבצן, ולוודא כי הוא אינו מעורב לא באופן ישיר ולא האופן עקיף בניסיונות המיוחסים לו לכאורה, להשפיע על זהות המועמדים שייבחרו, ושתימנע אפשרות ולו תיאורטית, שייבחר ועד בו יוכל יו"ר תאגיד לעשות ככל שיחפוץ. בשולי הדברים, מבלי לפקפק בכישוריו ויושרו של מר איבצן או כל מנהל ממונה אחר בתאגיד ציבורי, לצורך קיום של מינהל תקין ו"היגייני", היינו ממליצים לשקול, לקצוב משך מינויים של מנהלים ממונים בגופים דוגמת אגודת הכורמים, יהיו מוכשרים ככל שיהיו, ואפילו אם נדרש להצריח מינויי מנהלים בין תאגידים.
6. לאור לוח הזמנים הקצר עד לבחירות המתוכננות, נראה לנו כי אין ברירה, אלא שתורה מיידית על דחיית הבחירות המתוכננות, עד שיעלה בידי משרדך לבדוק יסודית את ההליך והנושאים שהועלו, ואישור הליך מבוקר חליפי וכמוכן בחינה ואישור רשימת מועמדים העונים לדרישות כפי שמחייב התקנון.
7. נבקש התייחסותך הדחופה, עוד לפני הבחירות המתוכננות.

הקליקו כאן לעיון בתשובת עו"ד ליפא מאיר
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.