יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבדקו חשד ששיקולים מסחריים פעלו בתהליכי מינוי הרמטכ"ל החדש.
14/11/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
באתר NEWS1 פורסם הבוקר כי גורמים בכירים המקורבים לרמטכ"ל גבי אשכנזי, הפועלים כיום בשוק הפרטי בשיווק נשק ואמצעי לחימה, פעלו מאחורי הקלעים להכפיש את שר הביטחון אהוד ברק במטרה שלא יפריע להם בעסקיהם.
בהקשר לכך נאמר בכתבה כי המטרה שעמדה על הפרק בפני אנשי העסקים הללו הייתה להביא למינוי רמטכ"ל שלא יעמוד בדרכם כאשר יבקשו אישורים חדשים למכירת נשק ואמצעי לחימה ללקוחות בחו"ל. חששם היה כי הרמטכ"ל החדש האלוף יואב גלנט, שמונה ע"י שר הביטחון, עלול לטרפד עסקות נשק שונות ולגרום להם נזקים כלכליים.
בין השאר פורסם בכתבה כי בקשות להיתרים לביצוע עסקות נשק ותחמושת מטופלים ע"י משרד הביטחון, אך לצה"ל ולרמטכ"ל יש מעמד מיוחד בנושאים אלה.
הדברים המוזכרים לעיל מהווים חשדות חמורים למתרחש לכאורה במערכת הביטחונית.
אנו פונים אליכם בבקשה לחקור ולבדוק העובדות לאשורן, ואם יתברר שיש בהן ממש, יהיה צורך להסיק את המסקנות החריפות המתבקשות מכך ע"י רשויות אכיפת החוק.

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.