יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה ובבדיקה מיידית בחשד שבפרשת מינויו של הרמטכ"ל החדש, אלוף יואב גלנט, פעלו מאחורי הקלעים אישים מסוימים, מתוך מערכת הבטחון ומחוצה לה, כדי לסכל את הבחירה משיקולים זרים ומאינטרסים
07/11/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה ואל היועץ המשפטי לממשלה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ מבקשת לפתוח בחקירה ובבדיקה מיידית בחשד שבפרשת מינויו של הרמטכ"ל החדש, אלוף יואב גלנט, פעלו מאחורי הקלעים אישים מסוימים, מתוך מערכת הבטחון ומחוצה לה, כדי לסכל את הבחירה משיקולים זרים ומאינטרסים כלכליים.
עפ"י פרסום באתר NEWS1, עולה חשד כי גורמים בכירים המקורבים לרמטכ"ל גבי אשכנזי, שעוסקים בשוק הפרטי בין השאר בעסקות נשק ובשוק אמצעי הלחימה, הופעלו נגד שר הבטחון אהוד ברק כדי להכפישו ולהכתיב לו את מינוי הרמטכ"ל הבא של צה"ל שיהיה  נח ומקובל עליהם.
בהקשר לכך נאמר עוד בידיעה כי המדובר הוא בגורמים שפעלו בשנים האחרונות במסגרת חברה פרטית המוכרת היטב למקורבי הרמטכ"ל אשכנזי.
יצויין כי סא"ל בועז הרפז, החשוד בחיבור מסמך גלנט, עסק גם הוא בעבר בסחר באמצעי לחימה וקרוב לוודאי שהוא אחד הגורמים המעורבים בפרשה חמורה זו.
עוד יצויין כי בקשות להיתרים לביצוע עסקות נשק מטופלות בדרך כלל ע"י משרד הבטחון ולרמטכ"ל ולצה"ל יש יכולת להתערב בנושאים אלה, בעיקר כאשר מדובר במכירת עודפי ציוד ואמצעי לחימה שונים.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.