יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה היום למבקר המדינה בבקשה שמשרדו יערוך בדיקה מקיפה לגבי התנהלותם של גורמים שונים לגבי שטח קרקע בנתניה המיועד להקמת פרויקט מגורים תחת השם "שער הים", המעורר תהיות ומעלה חשד לכאורה למינהל לא תקין
27/10/2010

בפנייה למבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
תנועת אומ"ץ מבקשת שמשרד מבקר המדינה יערוך בדיקה מקיפה לגבי התנהלותם של גורמים שונים, לרבות עיריית נתניה, סביב שטח קרקע רחב ידיים המיועד להקמת פרויקט מגורים תחת השם "שער הים" הסמוך לחוף העירוני, המעורר תהיות ומעלה חשד לכאורה למינהל לא תקין.
השטח האמור שהיה במקורו שטח  ציבורי פתוח (ש.צ. פ) הועבר במרוצת השנים לשטח המיועד לבנייה לפי תכנית נת/מק/343/19/ד,ה - "שער הים" וזאת במסגרת של איחוד  וחלוקה מחדש. במקביל לכך נעשתה העברת  שטח זה  שהיה בבעלות עירית נתניה, לבעלות פרטית בנסיבות בלתי ברורות.
בין השאר נעשה שינוי בתכניות התב"ע (תכנית בנין עיר) מתב"ע למקומות חניה לרווחת תושבי העיר ולנוחיות הגישה לחוף הרחצה, לתב"ע שמאפשרת  כיום הקמת מגדל מגורים בן 39 קומות, החוסם את נוף הים.
בדיקת אומ"ץ העלתה כי שינוי התב"ע  למגורים לטובת היזמים, נעשה במרחק של כ- 100 מטר מחוף הים תוך התעלמות מוחלטת מחוק "השמירה החופית" שאינו מתיר בניה במרחק הקטן מ 300 מטר מהחוף.
זאת ועוד: הקמת מגדל המגורים עלולה לפגוע מעל לכל ספק בסביבה החופית  ובעיקר בגבעת הכורכר במקום שהינה מן הבודדים שנותרו , תופעה שעליה כבר התריע משרדך בדו"ח האחרון על השלטון המקומי שהתפרסם בימים אלה.
אנו רואים גם בחומרה את העדר השקיפות סביב הפרויקט ואת אי שיתופם של אזרחי נתניה, בעיקר את תושבי האזור הסמוך לפרויקט "שער העיר", בקבלת החלטות מרחיקת לכת בכל הנוגע לשינויים בשטח הנ"ל.
בהקשר לכך ברצוננו לציין כי פניותינו החוזרות ונשנות אל ראש עיריית נתניה מרים פיירברג לקבלת תשובות לשאלות שהצגנו לה בנדון לא נענו וגם עובדה זו מדברת בעד עצמה.

הקליקו כאן לתשובת עיריית נתניה 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.