יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בעניין התנכלותו של שר החקלאות אל מבקר הפנים של משרדו.
20/10/2010

במכתב של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
1. ביום 29.6.08 הביא שר החקלאות לממשלה הצעת החלטה בדבר הקמת וועדת בדיקה אגב הענקת סמכויות של וועדת חקירה לפי סעיפים 9-11 לחוק וועדות חקירה בנושא התנהלות השירותים הוטרינריים.
2. הצעת ההחלטה הנ"ל הועלתה לאוויר לאחר שהשר נחל כישלון צורב בישום החלטת הממשלה מס' 490 מיום 12.9.06 בדבר ביטול מעמד יחידת הסמך של השירותים הוטרינריים.
3.  בראש הוועדה הועמד השופט בדימוס ו.זיילר וחבריה היו ד"ר יהודה עפרון מושבניק ממושב כפר אז"ר, חבר לשכת מפלגת העבודה, חבר בוועדה המשפטית של תנועת המושבים וידידו האישי של השר וחבר נוסף היה מר יעקב שגיב, סמנכ"ל משרד החקלאות לשעבר שפרש לגימלאות לפני שנים רבות יוער, כי ורדי זיילר הועסק באותה עת כריטיינר במשרד החקלאות בתפקיד יו"ר הוועדה לרשלנות רופאים וטרינריים.
4. כלומר, שני חברים בוועדה היו בניגוד עניינים חמור לכאורה דבר שאכן נתן את ביטויו בסופו של יום באורח פעולת הוועדה מיום שנתמנתה ועד למועד הגשת מסקנותיה.
5. כבר מתחילת דרכה של הוועדה היו סימנים לרוב כי המדובר בוועדה מטעם שהוקמה במטרה לשרת את מניעיו של שר החקלאות להביא לעריפת ראשים בשירותים הוטרינריים ולפגוע בשומרי סף במשרד החקלאות כדוגמת המבקר הפנימי ואחרים, לצורך הכנסת מקורביו במסגרת השתלטות עוינת צעד שהונע ממניעים פוליטיים וכלכליים, קרי, המטרות סומנו מראש ונותר אך לצייר המעגלים סביבן.
6. הנושא דלעיל הועלה בהרחבה ע"י הנוגעים בדבר בפני קודמך שקיבל החלטה משום מה לא לטפל בנושא על יסוד החלטת מבקר המדינה לבדוק את הנימוקים ומניעי השר להקמת הוועדה
7. לתדהמתנו התברר כי לאחר שנודע לשר החקלאות כי מבקר המדינה החליט להיכנס לבדיקה מעמיקה אודות מניעי הקמת הוועדה ואף החל לבצעה הוחלט בהנהלת משרד החקלאות לזרז את התחלת פעולת הוועדה. מאחר שהוועדה כבר החלה בעבודתה הוחלט במשרד מבקר המדינה שלא להמשיך בבדיקה אלא להמתין לקבלת תוצאותיה.
8. כאן המקום לציין כי מהלכי עבודת הוועדה לוו בצעד בלתי ראוי בעקבות החלטה חמורה של יו"ר הוועדה בדבר הטלת איפול על דיוניה בטיעונים שלא היו להם לכאורה כל בסיס.
9. בהמשך הדרך לאור אופן ההתנהלות השערורייתי של הוועדה החליט מר יעקב שגיב חבר הוועדה להתפטר מתפקידו על כל המשמעויות החמורות שנבעו מצעד זה.
10. לאור זאת החליט שר החקלאות להורות ליו"ר הוועדה להמשיך בעבודת הוועדה בשני חברים בלבד וברוח זו אף נכתבו סיכומיה הנראים מוטים מתחילתם ועד סופם.
11. החששות שליוו את הקמת הוועדה הוכחו לכולי עלמא כי השמועות שלוו את עצם הקמת הוועדה ואורח תפקודה לכל אורך ציר עבודתה הוכחו כנכונות קרי, המטרות שסומנו מראשית הדרך הוקפו במעגלים ודינם של המסומנים נחרץ לשבט.
12. המדובר בנושא בעל היבט ציבורי מן המדרגה הראשונה חסר תקדים שהיה צריך להביא לעניות דעתנו להסקת מסקנות מרחיקות לכת.
13. אנו מעבירים אליך עותק מסמך שכתב עו"ד גדעון פישר למבקר המדינה בנוגע למתן צו הגנה למבקר הפנימי של משרד החקלאות שפעל רבות לחשיפת מעשים של פגיעה בטוהר המידות ע"י השר ומקורביו במהלך השנים – עתה מבקש השר להיפרע ממנו על יסוד הדו"ח הנ"ל.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.