יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פנתה אל מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, ודרשה את התערבותו וטיפולו המיידי בהזנחה הפושעת הקיימת בתנאי האשפוז בבתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים,
17/10/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר גמזו כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
עפ"י ממצאים חמורים שפורסמו באמצעי התקשורת נמצא כי קריסת המערך הפסיכיאטרי הציבורי - בהיבט הפיזי, שעליהם גם דווח בדו"ח מבקר המדינה בחודש מאי האחרון, מקורה אינה רק בהעדר תקציבים ובהקפאת הרפורמה לבריאות ביותר מעשור.
התקציבים שבהם מדובר בסך 150 מיליון שקלים אינם הפתרון הבלעדי לבעיה החמורה.
במרוצת השנים הפכו אזורים רבים, שעליהם ניצבים בתי חולים פסיכיאטריים וגריאטריים, לנכס נדל"ני רב ערך. אזורים שהיו מרוחקים בעבר מאזורי מגורים וממרכזי הישובים, הפכו מבוקשים והרשויות עצמן מוצאות דרכים לעיכוב תכניות שיפוץ והשקעה ולשיקום המוסדות וזאת גם אם נמצאו תרומות. הרשויות ברובן מערימות קשיים רבים ואף גובות מיסים כבדים ובכך פוגעות באלפי מאושפזים.
לעניות דעתנו המדינה אינה ממלאה את תפקידה החברתי בטיפול בחולים אומללים אלה ואף אינה נערכת להתמודדות עם התבגרותה אוכלוסיה. בעתיד אנו צפויים ליותר חולים כרוניים, כמו אלה הנמצאים כיום בבי"ח מזרע, שגם מיקומו הפך לנכס יקר ערך. גם בו, כמו בערים וברשויות רבות, הטיפול גובל בהזנחה, בהפקרה ובחוסר צדק חברתי.
תנועת אומ"ץ רואה כשליחות חברתית ראשונה במעלה בפנייתנו זו אליך ובהתערבותך המיידית לטיפול בנושאים אלה.
העתק:
השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.