יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ התלוננה נגד סגן המפכ"ל בנדון בקשה לחקור מידע שנתקבל – דו"ח "פרשת השוטרים הנוקמים מנהריה"
11/10/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מר שבירו המחלקה לחקירות שוטרים כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
לתנועת אומ"ץ ולהנהלתה הגיע בימים אלו, המידע  החמור הבא;
1. על שולחנו של סמפכ"ל המשטרה, ניצב אילן פרנקו, מונח בימים אלו דו"ח משטרתי – פנימי - שעניינו בממצאי, במסקנות ובהמלצות דו"ח הוועדה הפנימית שהוקמה במשטרת ישראל על מנת לבחון ולבדוק את מכלול השתלשלות אירועי הפרשה בצפון הארץ המכונה -  "פרשת השוטרים הנוקמים מנהריה".
2. בהערת אגב נציין כי דו"ח זה טרם פורסם, על אף שלציבור עניין רב בו ובתוכנו וחשוב וראוי יהיה לפרסמו בהקדם. נכונים הדברים שבעתיים, לאור דו"ח "סודי" נוסף, הקיים במשרד לביטחון פנים – אף הוא טרם פורסם -  והקרוי "דו"ח מאויימים".
3. הערת אגב נוספת, תציין, כי דו"ח פנימי זה של המשטרה - הועלם לחלוטין מידיעת פרקליטות המדינה ומבית המשפט העליון, על אף העובדה שראש ההרכב, במהלך דיון בערעור שהגישו השוטרים המורשעים, ביקש לברר אודות דבר קיומו של דו"ח כזה. עניין זה, חייב אף הוא להתברר, משעסקינן בהטעיה, לכאורה.
4. עוד נזכיר, כי ניצב אילן פרנקו, שימש אותה העת, בתקופה הרלוונטית לקרות מסכת האירועים בנהריה [פרשת מיכאל מור] כראש אגף המודיעין [בטרם אוחדו אגפי החקירות והמודיעין] והוא בעל עניין [תרתי משמע] בנדון.
5. בימים אלו נודע לתנועה, ממקורות מהימנים, כי הסמפכ"ל, קיבל לעיונו את טיוטת הדו"ח וביקש / דרש / פקד באמצעות אחר   לשנות / לתקן / לעדן את האמור בדו"ח, בכל הקשור אליו.
6. לאור ה"בקשה" [שנתקבלה כמובן כ"פקודה – כזה ראה וקדש"] נודע לנו, כי אכן שונה האמור בדו"ח – שינוי מהותי - לשביעות רצון הסמפכ"ל.
7. בכל הכבוד, נדמה, כי במעשה חמור זה, לכאורה, יש  משום, לכאורה:
   א. שימוש לרעה בכח המשרה.
   ב. הפרת אמונים.
   ג. בידוי ראיות.
   ד. שיבוש מהלכי חקירה.
   ה. שיבוש מהלכי משפט.
   ו. התערבות  וטיפול תוך ניגוד עניינים –  בניגוד לפקודות המשטרה - עבירה משמעתית.
   ז. חשש ממשי לעיוות דין או לעינוי דין.
8. בכל הכבוד, משנתקבל מידע חמור זה בתנועת אומ"ץ, בימים האחרונים ממש, סברנו ועודנו סוברים, כי חובה ציבורית קמה לנו, ואחריות ציבורית, לצידה, להעביר את המידע לפתחה של מח"ש – בראשות כב' - לחקירה -  ולא "לקבור" אותו עמוק פנימה במגירה מאובקת חשוכה ואפלה, או לתחתית בור אפל.
9. נבקש גם כי תצרפו לחומר החקירה את שתי חשיפותיה של העיתונאית שיר שגיא, מערוץ 10 [27/09/2010, 04/10/2010], לעניין פרשת הדו"ח ואת שינוי גרסת המשטרה בכל הקשור לדיווחיה לפרקליטות המדינה.
10. אודה לך באם תורה על פתיחת חקירה מקצועית בעניין.
11. אינפורמציה נוספת תימסר, לנציגיך, במשרדנו.
12. נודה לך על טיפול מקצועי ואחראי בפרשה הנ"ל.
           
העתק לכב' היועץ המשפטי לממשלה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.