יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מתכוונת לעקוב מקרוב אחר התנהלות נלוזה של הלוביסטים בכנסת
06/10/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל יו"ר הכנסת ראובן ריבלין כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בישיבת וועדת הכלכלה של הכנסת שנערכה אתמול בדיון בנושא הכנסות המדינה מתמלוגי הגז שררה למרבה הצער אווירה עוינת, תוצאת של השתתפותה של קבוצת לוביסטים  ויחצ"נים שנהגו כ- "בעלי בית " המפקחים על חברי הוועדה הפרלמנטרית. בין השאר פורסם בכלי התקשורת כי הלוביסטים ערכו רישומים של הדברים שאמרו חברי הכנסת במטרה לסמן לעצמם יעדים לפעולות לחץ.
תנועת אומ"ץ רואה בדאגה הולכת וגוברת את השתלטותם ההדרגתית והשיטתית של הלוביסטים על ההתנהלות השוטפת של הכנסת ועל הלחצים הבלתי פוסקים המלווים לעיתים בפיתויים על חברי כנסת בוועדות השונות.
לא יעלה על הדעת כי חברי הכנסת המשמשים כנבחרי הציבור ונתונים למרות סיעתית ויהיו מפוקחים גם על ידי לוביסטים הפועלים בשירותיהם של אלי הון שמבקשים לינוק מעטיני השלטון, לחלוב את קופת המדינה וליהנות ללא גבול מאוצרות הטבע שלה.
אנו מודעים אמנם, לכך שחוק חופש העיסוק מונע ממך להצר את צעדיהם של הלוביסטים עם זאת נראה לנו כי למען לשמר בכנסת אווירה דמוקרטית ולאפשר לחברי הכנסת חופש פעולה וחשיבה ובעיקר שיקול דעת לטובת אזרחי המדינה מן הדין לאפשר בוועדות הכנסת מינויים חופשיים משוחררים מלחצים.
אם המצב הנוכחי יימשך עלולים הלחצים והפיתויים להתחלף בהדרגה לאיומים מוסווים כאלה ואחרים והכנסת תאבד בהדרגה את צביונה.
אומ"ץ הודיעה כבר השבוע כי היא מתכוונת לעקוב מקרוב אחר פעילות הלוביסטים ולא תימנע מלחשוף עובדות שהגיעו אליה שקשורות בפגיעה בטוהר המידות וגובלים במעשי שחיתות.
אנו מצפים לתשובתך.

הקליקו כאן לעיון בתשובתו של יו"ר הכנסת

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.