יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת לבדוק את התנהלות המשטרה ב"פרשת השוטרים הנוקמים מנהריה"
05/10/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מנהל המחלקה לחקירות שוטרים משרד המשפטים, באמצעות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה כותב עו"ד פיני פישלר ב"כ תנועת אומ"ץ:
מרשתי, תנועת אומץ', מילאה ידי לפנות בדחיפות בתלונה, כדלהלן;
1. אתמול, 04/10/2010, בערוץ 10, חשפה העיתונאית שיר שגיא, חשדות כבדים למעשים פליליים, שנעשו, לכאורה, מצד גורמים בכירים במשטרת ישראל, בכל הקשור לדיון המשפטי בערעור שהגישו השוטרים המורשעים בפרשה הידועה כ"פרשת השוטרים הנוקמים מנהריה" [ראה: עניין מיכאל מור]
2. מהפרשה החמורה עולים כל אלו;
א. ערעור לבימ"ש עליון הוגש על ידי המורשעים בפרשה בתקווה שיומתק עונשם.
ב. במהלך הדיון בערעור נשאלת פרקליטות המדינה, על ידי בית המשפט [ראש ההרכב], האם מצוי בידי משטרת ישראל דו"ח משטרתי - פנימי בעניין נשוא הפרשה.
ג. נציגי המדינה משיבים בשלילה.
ד. אלא, שבדיעבד נחשף ומתברר כי המשטרה מטעה את פרקליטות המדינה ומסתירה את העובדה כי דו"ח פנימי קיים והוא חושף כשלים וליקויים רבים.
ה. בכל אותם ימים, הדו"ח מונח על שולחנו של סמפכ"ל משטרת ישראל  ניצב אילן פרנקו  הרואה עצמו מועמד לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.
ו. תוצאי ההטעיה מוטעה הרכב השופטים בבית המשפט העליון.
ז. חשש כבד כי נגרם עיוות דין או עוול מיותר למערערים תוצאי הסתרת / העלמת המידע.
ח. חשש כי ההסתרה נעשתה בזדון.
ט. חשד ל"תרבות" שקר.
3. מדובר בפרשה חמורה המדיפה ריחות רעים – לשון המעטה.
4. נציין, כי מרשתי טרם השתחררה מהאמור בדו"ח מבקר המדינה – דו"ח חמור שבחן את פרשת חקירת השר חיים רמון והסתרת / העלמת  חומר חקירה מהחשוד ו/או מבאי כוחו, באמצעות תנ"ץ [ביום בגימ.] מירי גולן וסנ"ץ ערן קמין, וכן מהמצוין בדו"ח השופט זיילר ובדו"ח השופט ברנר – יחד ולחוד.
5. עוד עולה מהפרשה, כי עת שחשפה אותה, שיר שגיא, לפני כחודש, בפעם הראשונה, בערוץ 10, הכחישה המשטרה לחלוטין את העובדה כי הטעתה את הפרקליטות. לאור החשיפה אמש, נדמה כי המשטרה משנה כעת גירסה, ומודה כי נשאלה לעניין על ידי פרקליט מפרקליטות המדינה - והשיבה בשלילה, ללמד עוד על חומרת הפרשה.
6. במצב דברים זה, כמתואר במורם, אין מנוס אלא מלהורות במיידי על פתיחת חקירה פלילית בחשד לביצוען של עבירות פליליות חמורות וקשות מצד הקצונה הבכירה במשטרת ישראל - בהן שיבוש מהלכי משפט  [עבירה הנמנית בפרק ט' לחוק העונשין: פגיעה בסדרי השלטון והמשפט – סימן א' – שיבוש עשיית משפט] , בידוי ראיות , שימוש לרעה בכוח המשרה  , מרמה והפרת אמונים , אי מילוי חובה רשמית , הפרת הוראה חוקית  ועוד.
  ראה סעיף 244 לחוק העונשין.
  ראה סעיף 238 לחוק העונשין
  ראה סעיף 280 לחוק העונשין.
  סעיף 284 לחוק העונשין.
  סעיף 285 לחוק העונשין.
  סעיף 287 לחוק העונשין.

העתק:השר לבט"פ – המשרד לביטחון פנים.
       פרקליט המדינה – מר משה לדור.
 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.