יומן פעילות - שוטף
ערר על ההחלטה שלא להעמיד לדין – פרשת "הסוס הטרויאני"
24/09/2008

עו"ד בעז ארד, היועץ המשפטי הבכיר של תנועת אומ"ץ, הגיש ערר על החלטת לפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), על ההחלטה לסגור 30 תיקי חקירה, בפרשה הידועה כ"פרשת הסוס הטרויאני".

להלן נימוקי הערר:
1. החלטת פרקליטת מחוז ת"א שלא להעמיד לדין את מזמיני הריגול העיסקי, קרי: החדרת תוכנת ריגול למחשבי הזולת, אינה סבירה ופוגעת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק.
2. מצב דברים, שבו עומדים לדין המבצעים, אך מזמיני הפשע יוצאים נקיים, הינו בלתי נסבל מבחינה ציבורית. סגירת התיק יוצרת מצב של איפה ואיפה באכיפת הדין הפלילי.  דין אחד למיוחסים ולבעלי הון, ודין אחד לעושים במלאכה השחורה.
3. ערר זה מוגש בהסתמך על שפורסם בתקשורת, ואין שולחתי יודעת את נימוקי ההחלטה לסגירת התיקים. על פני הדברים נראית ההחלטה תמוהה ובעייתית. לפי מה שפורסם, הצהיר נציג הפרקליטות בבית המשפט כי אין הפרקליטות רואה עבירה בריגול עסקי או תעשייתי, כשלעצמו. שולחתי סבורה כי השקפה זו אינה ראויה, ועומדת בניגוד לאינטרס הציבור. מי שבוחר לקיים ריגול עסקי נגד מתחרהו, אינו רשאי לעצום עיניו אל מול שיטות הפעולה של שלוחיו, ולפיכך יש לייחס לו מודעות לאופן ביצוע המעשים, אלא אם יוכח אחרת. מכל מקום, אנו מבקשים לעיין בהחלטה ושומרים על הזכות לתקן ולהוסיף לנימוקי ערר זה, לאחר שנקבלנה.
4. עוד מבקשת שולחתי לאפשר לה לעיין בחומר הראיות, על מנת שתוכל לפרט, לבסס ולהרחיב את טעמיה בערר זה, וזאת בהתאם להנחיות פרקליט המדינה בדבר עיון בתיקי חקירה שנסגרו, כאשר מדובר בעורר ציבורי.
5. שולחתי שומרת על זכותה לעתור לביהמ"ש, ככל שלא תתמלא בקשתה האחרונה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.