יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מבקשת בדיקה של מבקר המדינה בפרשות הקשורות במינוי הרמטכ"ל החדש
05/09/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לערוך שתי בדיקות יסודיות שקשורות בפרשת מינוי של הרמטכ"ל החדש אלוף יואב גלנט, שהפכו לכורח המציאות, כדי להחזיר את אמון הציבור לגבי בדיקת נושא שמסעיר היום את דעת הקהל ויש לה גם אספקטים בנושאים בטחוניים בעלי משקל.
1. לעניות דעתנו יש מקום שמבקר המדינה לא יסמוך את ידיו על הועדה הצבאית הפנימית בראשותו של אלוף יצחק בריק שמונתה ע"י שר הבטחון בדוק את זהותם של קציני צה"ל בכירים בסדיר ובמילואים שהיו מעורבים לדבריו בנסיון לסכל את מועמדותו של אלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. העובדה שועדה זו הינה פנימית ופועלת על הנורמה השנויה במחלוקת של בדיקה עצמית, עלולה לגרום לכך שאזרחי המדינה יתייחסו לועדה זו כאל ועדה מטעם (אלוף בריק הוא ידידו הקרוב של שר הבטחון) שתפקידה לערוף ראשים ולחסל חשבונות במקום להחזיר את אמון הציבור לצה"ל. רק משרד מבקר המדינה, שהוכיח בתקופת כהונתך אי תלות, יסודיות וחשיפת נגעים במערכות שלטון רגישות, יוכל להתמודד עם הנושא הטעון בכובד ראש ולפרסם דו"ח ממצה, אובייקטיבי ובלתי תלוי. מן הראוי שהבדיקה תתייחס לא רק לפרשת גלנט עצמה, אלא לשורשי מערכת היחסים העכורה הקיימת לאורך זמן בין שר הבטחון לבין הרמטכ"ל, שגרמה ללא ספק לנזקים בהיערכות הבטחונית של המדינה ויש לה השלכות על מערכות היחסים בין הדרג המדיני לצבאי על כל המשתמע מכך.
2. במקביל, נראה לנו שיש מקום גם שמשרד מבקר המדינה ייתן את דעתו על היבט נוסף של פרשת גלנט והיא התנהלותו האישית במושב עמיקם שבו הוא מתגורר, המעוררת חשד לפגיעה במנהל התקין ובטוהר המידות. ועדת טירקל לא ירדה, למרבה הצער, לעובי הקורה והתעלמה מכך שהמדובר הוא בין השאר בטענות לפיהן השתלט גלנט על שטחי קרקע ירוקים סמוך לביתו, סלל כבישים ללא היתר, נטע עצים ופלש לאדמות ללא הרשאה. בהקשר לכך ברצוננו לציין כי במסגרת איסוף החומר ע"י תנועת אומ"ץ, התעוררו חשדות לכאורה כי הבג"ץ שדן בשעתו בנושא זה בעקבות עתירה שהגישו כמה מתושבי המושב, הוטעה על ידי כמה רשויות ממלכתיות. העיתונאי קלמן ליבסקינד פרסם בשעתו במעריב תחקיר שבו טען בין השאר, כי נמסרו לבג"ץ עובדות שקריות על ידי מנהל מקרקעי ישראל ואנו בודקים בימים אלה גילוי חמור זה.
 

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.