יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת לזרז הטיפול בנושא קבלת שוחד לכאורה מחברת "סימנס" על ידי עובדי ציבור
31/08/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל פרקליט המדינה עו"ד משה לדור כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בחודש ינואר האחרון פנתה אליך תנועת אומ"ץ בבקשה לבחון מדוע לא מוצתה החקירה של פרשת השוחד בחברת החשמל, פרשה שבגינה הוגש בשעתו כתב אישום נגד עו"ד דן כהן לקבלת שוחד בסך מיליון דולר מחברת "סימנס".
לצערנו עד כה לא קיבלנו תשובה לפנייתנו הנ"ל.
בחודשים האחרונים נתגלו לציבור עובדות חדשות המחייבות לעניות דעתנו את זירוז הבחינה המשפטית של הפרקליטות בנושא זה.
להלן העובדות הנוספות שאי אפשר להתעלם מהן:
א. בדו"ח שהוציאה רשות ניירות הערך האמריקאית SEC לאחר חקירה מקיפה ברחבי העולם, נקבע במפורש שהיקף התשלומים שהועברו ע"י "סימנס" לצרכי שוחד במדינת ישראל מסתכם בסך של כ-20 מיליון דולר.
ב. באותו דו"ח נאמר כי רק חלק מהתשלומים שולמו לכאורה לעו"ד דן כהן אך אין פירוט לאיזה אישים נוספים שולמו כספים ע"י "סימנס". יש לזכור שעל פי כתב האישום קיבל עו"ד דן כהן מ"סימנס" קצת פחות ממיליון דולר.
ג. ב20 לנובמבר 2005 נחתם הסכם עד מדינה בין פרקליטות המדינה לבין אורן אהרונסון, מי שהיה אז מנכ"ל "סימנס" ישראל, באותו הסכם התחייב אורן אהרונסון להפליל את עו"ד דן כהן.
אהרונסון הפליל בעדותו את חברת "סימנס" ועל אף זאת לא נחקר אף פעם בשאלה מי מאנשי "סימנס" ישראל או "סימנס" גרמניה היו מעורבים בתשלומים של כ20 מיליון דולר כשוחד לגורמים בישראל.
ד. הפרקליטות מעולם לא חקרה ולא העמידה לדין את חברי מועצת המנהלים של "סימנס" ישראל שהיו בשנים הרלוונטיות של תשלומי השוחד מ"סימנס". לא ביקשה לחקור ולא ביקשה להסגיר לישראל את אנשי "סימנס" גרמניה אשר עמדו מאחורי כל המכניזם של תשלומי השוחד.
מסתבר שלאחר שנודע לפרקליטות על תשלומי שוחד ענקיים של "סימנס" בישראל לא עשתה הפרקליטות דבר. לא רק שלא מנעה התקשרויות נוספות של המדינה עם "סימנס" אלא שחברת "סימנס" זכתה במכרזים נוספים בחברת החשמל והרכבת בסכומים כוללים של יותר מארבעה מיליארד שקלים. "סימנס" אף אושרה כשותפה משמעותית בפרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב (היקף של מעל 10 מיליארד שקל), אושרה כשותפה ע"י הממשלה במפעלי התפלה ותחנות כוח פרטיות.
למרבה הצער, לא נהגה מדינת ישראל כפי שנהגו במדינות אחרות בעולם בפרשת "סימנס", לא נערכה חקירה יסודית בפרשת השוחד לכאורה ולא הועמדו לדין חשודים לקבלת שוחד ואף לא הוסדר נושא הפיצויים שהיו אמורים להיות משולמים על ידי חברת "סימנס".
אנו מבקשים לדעת מדוע לא נמשך תהליך החקירה של המשטרה בפרשה זו ולא נבדקות החשדות לגבי חשודים נוספים בקבלת שוחד בחברת "סימנס".
פנייתנו זו אליך בעיתוי זה נובעת מכך שבראשית השנה הבאה עשויה לחול התיישנות על העבירות שבוצעו לכאורה על ידי חברת "סימנס" בפרשה זו.
 

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.