יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ קיבלה באחרונה מידע המראה על חשש לתפירת מכרז לתפקיד החברה לפיתוח אשדוד (חפ"א) עבור יהודה אבידן, שהיה בעבר עוזרו של שר הפנים אריה דרעי והורשע בפלילים.
29/08/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) לינדנשטראוס כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
עפ"י מידע מוסמך שהגיע בימים אלה לתנועת אומ"ץ יש חשש לתפירת מכרז לתפקיד מנכ"ל חפ"א עבור יהודה אבידן שהיה בעבר עוזרו של שר הפנים אריה דרעי והורשע בפלילים.
יהודה אבידן מועמד לתפקיד מנכ"ל חפ"א יחד עם עוד כ- 30 מועמדים ובניהם מפקד טייסת לשעבר, ואנשים בעלי תארים אקדמאים וניסיון בניהול חברות כלכליות גדולות.
יהודה אבידן הורשע בפלילים בשנת 2004 בגין עברה של הפרת אמונים לאחר עסקת טיעון וקיבל עונש של 3 חודשים מאסר על תנאי ו- 5,000 שקלים קנס.
בעקבות ההרשעה הוגשה בשנת 2006 עתירה לבג"ץ ובמסגרתה נכללה בקשה שלא לאפשר לאבידן לשמש כחבר וועדת הבחירות מטעם ש"ס.
נשיא בית המשפט העליון דאז השופט  אהרון ברק קבע כי ע"פ אמות המידה המוסריות על מוסד ציבורי כוועדת הבחירות לבחון שלא לקבל את אבידן כחבר בוועדה והוסיף כי גם אם לא היה בעבירה שביצע משום קלון העבירה הינה ברמה מוסרית שמחייבת אי מינויו כחבר בוועדה.
לעניות דעתנו נראה לנו כי חברה עירונית ציבורית מסוגה של חפ"א מחויבת לדקדק במינוי מנכ"ל שחולש על כוח וכסף רב של ציבור ולא להעסיק מי שהורשע בפלילי בעבירות הפרת אמונים ושלא להעדיפו על פני אחרים שמעולם לא הורשעו.
קשה להתעלם מהקשר האישי שבין אבידן לשלטון החדש באשדוד.
בהקשר לכך כדאי לציין כי בכנס הניצחון שנערך בבית יד לבנים הודו אנשי הקואליציה הנוכחית ובראשם יחיאל לסרי לאבידן על סיועו בניצחונם בבחירות.
וכך, עולה החשד בקרב גורמים באשדוד כי אבידן יבחר לתפקיד מנכ"ל חפ"א, בשל כוחו הפוליטי. החשדות שהועלו בפני אומ"ץ הם:
להלן עובדות נוספות הראויות לציון:
1. בוועדת הקבלה יושבים שלושה שעל פי החשש "סגורים" כבר על הצבעתם: יו"ר חפ"א- ולדימיר גרשוב שהוא חבר מועצה מטעם "אשדוד ביתנו" , נציג משרד הפנים- ניסים בן יקר, נציג החברות הכלכליות של הרשויות המקומיות שמתמנה גם הוא על ידי משרד הפנים-יצחק בורבא.
2. קיים חשש אחד שניתנה לכאורה הבטחה מצד אבידן לולדימיר גרשוב, חבר המועצה שמכהן כיום כיו"ר חפ"א ללא שכר, אבל היה רגיל בשנים האחרונות לכהן כיו"ר חפ"א וגם כסגן ראש עיר בשכר עם הטבות נוספות-לזכות באישור מיוחד (ע"פ דוגמת ירושלים) משר הפנים אליו מקורב אבידן, ולאשרו שוב כסגן בשכר כולל הטבות.
3. גורמים בחפ"א, שליו"ר החברה, גרשוב, אין אישור רשמי ומוסדר לשימוש ברכב יקר, מפואר וחדש כיו"ר החברה שעלותו כולל הטבות נוספות מגיעות לאלפי שקלים בחודש, וזאת בניגוד לחוק. גם את הנושא הזה, חוששים שאבידן הבטיח לסדר דרך משרד הפנים.
חברת האופוזיציה הלן גלבר, פנתה ליו"ר חפ"א גרשוב, ודרשה לקיים בחינות לתפקיד מנכ"ל חפ"א אך הוא סרב. היא וחבר הקואליציה, עו"ד בני חדד דורשים שמועמדים שהורשעו בעבר בפליליים לא יוכלו להיות מועמדים וביקשו שהמועמדים לתפקיד הכי בכיר וחזק בער, ימציאו ר"פ . אף אחד בחפ"א ובעירייה אינו מתייחס לדרישותיהם. חברי דירקטוריון, שלא לציטוט, אמרו ששוקלים להתפטר אם אבידן יבחר ויעדיפו בדרך זו מאשר לפעול נגד מינויו של אבידן משום שהוא איש עם המון קשרים ואנשים בעיר מפחדים מעוצמתו ומיכולתו לפגוע בדרך כזו או אחרת במי שיתנגד לו.
מאחר ותוצאות המכרז עומדות להתפרסם בקרוב נודה לך באם משרד מבקר המדינה יטפל בנושא הנדון בהקדם.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.