יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ תובעת להסיק מסקנות כנגד הפרקליטים שטיפלו בפרשת החשד להלבנת ההון בבנק הפועלים
24/08/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל פרקליט המדינה משה לדור כותב אריה אבנרי יו"ר הנהלת התנועה:
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן ביטל השבוע את כתב האישום שהוגש נגד שני מנהלים בדסק הרוסי של סניף הירקון של בנק הפועלים בתל אביב בנימוק של הגנה מן הצדק.
בפסק דינו התייחס השופט להתנהלות של פרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב, ולפרקליטים שטיפלו בתיק: עו"ד טלי נג'רי, אביבה חפץ ועודד קם וקבע כמה קביעות חמורות:
• "הפרקליטות הצהירה בפני בתי המשפט הצהרות שהינן למצער בנויות על חצאי אמיתות, הצהרות בלתי מדויקות בלשון המעטה. המדינה הצהירה הצהרות לא נכונות בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון, בפרשת צילומי הסתר".
• "המדינה לא העבירה חומר חקירה לעיון ההגנה בכמויות בלתי נתפשות. אלפים רבים של מסמכים, לאחר הגשת כתב האישום ובמשך חודשים רבים אחריו".
• "הצהרת המדינה כי העבירה את כל חומר החקירה לעיון ההגנה היא הצהרה בלתי נכונה שיש בה כדי לפגוע באושיות מסגרת המשפט".
• "הסבירות כי כתב האישום הוגש מבלי שהתביעה עיינה בחומר החקירה כולו בשלמותו ואלפי מסמכים שעין תובע לא שזפתם – אינה מבוטלת. מצב זה אין הדעת סובלת".
• "התביעה הצהירה בבית המשפט הצהרות מבלי שבדקה דבריה... לא אחד מהתובעים שטיפלו בתיק מטעם המדינה, ומדובר לפחות בארבעה תובעים, לא צפה ולו בקלטת אחת מתוך עשרות רבות של קלטות".
דברי השופט שצוטטו בהרחבה בכלי התקשורת גרמו, ללא ספק, נזק רב למערכת המשפטית בכלל ולפרקליטות בפרט ותרמו לשחיקה נוספת באמון הציבור.
על רקע הדברים החמורים שהשמיע השופט כלפי הפרקליטים נראה לנו שאין לעבור על כך לסדר היום ויש צורך דחוף לשקול נקיטת צעדים נגד הפרקליטים הללו, על מנת לנסות להחזיר את אימון הציבור ולמזער את הנזק הציבורי שגרמה פרשה משפטית כאובה זו.

הקליקו כאן לעיון בתשובת פרקליטות המדינה 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.