יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ עוקבת בדאגה בניסיון לחיסול הבזק של כפר הנוער בפרדס חנה
24/08/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ח"כ זבולון אורלב כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה אחרי ההליכים התמוהים שמתנהלים בימים אלו כדי להביא לחיסולו של כפר הנוער בפרדס חנה בהליך בזק, תוך העברתם של נכסים ציבוריים לידיים פרטיות שלא כדין, בסיועם הפעיל של גורמים במוסדות השלטון. פעולתה של תנועת אומ"ץ הביאה בינתיים להשבתם של 307,560 ש"ח מתוך הכספים שמשך משה שמעוני, מנכ"ל התאחדות האיכרים, מקופת כפר הנוער.
לכפר הנוער כ-200 דונם הרשומים בלשכת רישום המקרקעין על שם חברת בית ספר תיכוני חקלאי פרדס חנה, חל"צ ("החל"צ"). החל"צ הוגדרה מיומה הראשון כחברה לתועלת הציבור, שמטרתה הפעלה של כפר נוער חינוכי חקלאי.
ממשלת ישראל החליטה ביום 18.12.2008 (החלטה מס' 4336) כי קיים אינטרס ציבורי מובהק בהמשך פעילותה של החל"צ, והעמידה לרשות החל"צ הלוואה לזמן ארוך בסך 8.6 מיליון ₪ לכיסוי גרעון העבר. שנה לאחר מכן, ביום 27.12.2009, הוחלט בדיון אצל מנכ"ל משרד החינוך לחסל את פעילותה החינוכית של החל"צ, בניגוד גמור להחלטת הממשלה, ללא כל נימוק, ומיד בתום שנת הלימודים התש"ע.
החלטה תמוהה ושרירותית זו התקבלה לבקשת התאחדות האיכרים מיום 24.11.09, עת הציגה עצמה כבעלים שמאסו בחינוך ורוצים לעשות שימוש אחר בקרקעות החל"צ. משמעותה של ההחלטה ברורה: כיום יש לחל"צ 1300 תלמידים וכ-150 עובדים, אך בעוד ימים ספורים לא יוותרו לחל"צ עובדים או תלמידים, אלא רק נדלן וקופת מזומנים.
ההתאחדות פנתה גם בהצעה למכור למדינה בכסף מלא 30 דונם ממתחם בית הספר שעומד לרשותו משך 75 שנה ללא תשלום, כאילו בית הספר הוא רכושה. אנשי משרד החינוך והאוצר הביעו את הסכמתם והם מתכוונים בימים אלו לבזבז עשרות מליוני ₪ מכספי משלם המסים לרכישה מיותרת זו.
בדיון דחוף שערכתם ביום 29.6.2010, הוחלט על המשך הפעלתה של החל"צ, כאשר במהלך השנה הקרובה תסייע הועדה באיתור גוף ניהולי מתאים. מיד למחרת הודיע משרד החינוך על סירובו ליישם את ההחלטה בתואנה שאינו יכול לאכוף על התאחדות האיכרים את המשך הפעלתו של כפר הנוער. זאת גם למרות שידוע לו שכפר הנוער שייך לחל"צ (כפי שרשום בלשכת רישום המקרקעין) ולא להתאחדות האיכרים. עוד ידוע למשרד החינוך שכפר הנוער מופעל על ידי העובדים של החל"צ, אשר משכורתם ממומנת על ידי המדינה, כפי שהיה מקובל משך יותר מ-75 שנה, ולפיכך ברור כי אי רצונם של אנשי התאחדות האיכרים לנהל את המוסד כלל אינו רלבנטי לפעולתו החינוכית.
אומ"ץ סבורה שועדת החינוך לא סיימה את תפקידה עם קבלת החלטתה הברוכה ביום 29.6.2010, אלא מוטל עליהם לפקח על ישום החלטותיה על ידי משרד החינוך. אומ"ץ מצפה לפעולתכם הנמרצת בזריזות ועל מנת לאפשר את פתיחתה של שנת הלימודים הבאה ללא תקלות.

הקלק כאן לעיון בתשובתו של זבולון אורלב 
 

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.