יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ רואה בחומרה רבה סטיות בניה במתחם "לב אבות" ברחובות
11/08/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מר מלול ראש עיריית רחובות כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
חלפו שנים מאז נעשו לכאורה אותן סטיות בבניה בבית האבות "לב אבות" רחובות, אשר יתכן והינן לא רק חורגות מהטעם הטוב אלא גם פליליות.
המדובר במתחם שהינך מכיר, מתחם בו נעשו חריגות מופלגות בשטחי בניה, רובן אם לא כולן על חשבון שטחים ציבוריים פתוחים או שהיו לכאורה מיועדים למטרות ציבור אחרות, וכן גם על חשבון קרקעות פרטיות שהופקעו ממספר תושבים.
בידי ועד השכונה נמצא חומר רב המופנה לעירייה במטרה שזו תתקן את המעוות. חליפת המכתבים מראה כי אפילו ראש העיר המודח, עו"ד שוקי פורר הודה בכתב בפני נציגי השכונה כי אכן הייתה סטייה מהיתר הבניה אשר ניתן לחברת "לב אבות", אולם לטענתו "חלה התיישנות על העבירה". כיצד אפשרי הדבר, היכן סמכותה של העירייה, מדוע עצמו עיניהם נוכח העבירות הללו?
חמור עוד יותר העניין שאותו פרויקט הסתמך ועדיין מסתמך על תשתיות ביוב בלתי מתאימות שהונחו בשנות החמישים ומהוות סכנה לשלום ובריאות הציבור. זאת לאחר שנים כה רבות של הזנחה הגובלת בזלזול בתושבים.
כן הוסיפו היזמים, וללא כל תגובה מהעירייה, וללא כל שיפור במערכת התשתיות 45 יחידות דיור!
אתה בודאי מודע לעובדה כי לפני מספר שנים רכשה חברת "יאלון" הקשורה ב"קופת חולים המאוחדת" את המתחם באמצעות כונס נכסים ובית המשפט - זאת לאחר שחברת לב אבות רחובות פשטה את הרגל. חברת יאלון "הגישה לעירייה בקשות לאישור אותם חריגי הבניה המבהילים. הייתה זו הזדמנות, שעה שהבעלים הוחלפו, שהעירייה, בתוקף מחויבותה למשלם המיסים, תדאג לכל הנדרש בחידוש התשתיות אשר מצבן כאמור קורס.
אנו רואים בחומרה רבה את המצב העגום שאליו נקלעה השכונה  ומבקשים כי העניין יתוקן ללא כל דיחוי.
אנו מצפים לתשובתך בהקדם.
העתק: מר משה עוזרי, יו"ר ועד שכונת סלע, רחובות

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.