יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מצרה על אי אכיפת חוקי תנועה ע"י המשטרה בהוראה פנימית
20/05/2010

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל השר לבטחון פנים כותב דב גולדברד מנהל הפרויקטים באומ"ץ:
בעידן  העלייה בתאונות הדרכים  אשר גובות  מאיתנו יום יום חיי אדם  בכבישי הארץ ,נדהמנו  לקרא כי משטרת ישראל  האמורה  לאכוף  את החוק  הורתה  לשוטריה  בצפון הארץ ,לכאורה להתעלם ממנו.
מכתבה  ב"חדשות היום"  מיום 16.5.2010  עולה  כי  עקב  עומס בבתי המשפט  הורתה המשטרה  במסמך פנימי שלא לרשום דו"חות על נהיגה ללא ביטוח חובה,שהוא כידוע   הביטוח  המינימאלי  בו חייב כל בעל רכב.
וכך נכתב בכתבתו של דני ברנר :שוטרי משטרת התנועה הארצית  שפועלים בצפון הארץ נדרשים כבר תקופה ארוכה  להימנע מלרשום דו"חות  לנהגים שאין ברשותם  ביטוח חובה לרכב.
ההוראה נתנה ע"י  מסמך פנימי  ממחלקת התעבורה באגף התנועה הארצי לרכזי התנועה של המשטרה  ,בו נדרשים הרכזים להנחות את שוטרי התנועה שלא לרשום דו"חות תנועה על נהיגה ללא  ביטוח חובה כפי שדורש החוק.
"הסיבה שלפיה  אין לאכוף את  העבירה שבנידון, נקבעה בשל  העובדה שמדובר  בדו"חות הזמנה לדין שתופסים  נתח גדול במועדי משפט  על חשבון עבירות חמורות המועדפות לאכיפה".
כתוצאה מכך  פועלים  השוטרים בניגוד  לחוק.
עוד נאמר במסמך  ".......החל מפרסום  הנחיה זו ,יבוצעו  ביקורות ביחידות ובמקרים  שימצאו  שוטרים  שפועלים  בניגוד למדיניות,הדו"חות יבוטלו  ומפקדיהם יידרשו לתת הסבר  על פעילות  המנוגדת למדיניות".     עוד עולה מהכתבה  רק לפני מספר ימים בוטלו  135 דו"חות  מסוג זה.
תנועת אומ"ץ פנתה באוגוסט  2009  למשרד  התחבורה  ולמשטרת ישראל  וקבלה על כך שאפשרו  לאלפי  מכוניות  לנוע  בכבישי הארץ  מבלי שעברו בדיקה  (טסט)   כחוק  על פי היתר שניתן ע"י  סמנכ"ל משרד  התחבורה  עוזי יצחקי.
אדוני  השר,
תנועת  אומ"ץ  קוראת   לרשויות  החוק  לאכוף  כחוק את חוקי התנועה  בעידן של הרג יום יומי בכבישי הארץ.
רצ"ב
הכתבה  בעיתון
מכתבנו  מאוגוסט 2009  למשטרת ישראל ולמשרד התחבורה

הקליקו לעיון בתשובת המשטרה
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.