יומן פעילות - שוטף
תלונה בשם תנועת אומ"ץ – משטרת ישראל - תוכנת 'מנה"ל' כמדד ל"הצלחות" מכתבו של עו"ד פישלר בא כוחה של תנועת אומ"ץ
20/06/2010

בפנייה של עו"ד פישלר אל  מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס נאמר:
מרשתי, תנועת אומ"ץ, היושב ראש שלה, מר אריה אבנרי והמנכ"ל, מר פליצ'ה פלד, מילאו ידי לפנות לכבודו, בתלונה, כדלהלן;
1. מזה כארבע שנים מנהלת משטרת ישראל ומפעילה תוכנה בשם 'מנה"ל' [ ר"ת: מדידה, ניהול והערכה למפקד].
2. מדובר בתוכנה סטטיסטית האמורה לרכז באופן מקצועי, אחראי, מדוייק ונאות את נתוני הפשיעה בתחנות המשטרה, ברחבי הארץ, במרחבים ובמחוזות השונים, בפריסה ארצית.
3. התוכנה, אמורה להשוות, דרך חישוב סטטיסטי מזוקק ואמיתי, בין המדדים הנקבעים מידי שנה על ידי המטה הארצי לבין "ביצועי" התחנה וכנגזר מכך, ביצועי המרחב הרלוונטי והמחוז במשטרה.
4. לאור כך וכנגזר מכך, מקבלים קצינים בתחנות המשטרה "ציונים" – ואלו נלקחים בחשבון בשקלול - לצורך הערכה תקופתית, כמרכיב כזה או אחר - בהליך קידומם.
5. אלא, שבמהלך השנים מתברר, לא עלינו, כי "הגולם קם על יוצרו" וכי במשטרה מצאו רבים דרך / ים, לעוות את הנתונים, ככלי בידם – "חומר ביד היוצר", וזאת, על מנת להתאים את העיוות, מעשה של זדון, לכאורה, אל מול ובהשוואה ליעד/ים שנקבע/ו ובכך להציג מצגי שווא.
6. זאת, כמובן תוך הטעיית המערכת כולה, פיקוד המשטרה, שרי ממשלת ישראל וכגון דא בנתונים שבינם לבין המציאות – אין ולא כלום.
7. ערים היינו, זה לא מכבר, לפרשה החמורה שנתגלתה במשטרת קרית מלאכי, בפיקודו של סנ"ץ עמיר קמחי שהודח, יחד עם סגנו, מפקח דורון דנינו, שפעלו להוריד באופן מלאכותי נתונים סטטיסטיים של פשיעה, באזורם, מתוך מניעים ואינטרסים אישיים.
8. מרשתי עוקבת בדאגה רבה, אחר אותו קשר של שתיקה, לכאורה, מצד הקצונה הבכירה במשטרה, בתחום בו עסקינן.
9. למרשתי נודע, מפעילותה היום יומית, פעם אחר פעם, מפיהם של קצינים המשרתים במשטרה, לובשי מדים, החוששים לעורם, הנפגשים בזהירות ובסתר, אשר מדווחים ביושר כי בכלי סטטיסטי מעוות אשר זה, עושים במשטרה גם כדי להפליל, לכאורה, אזרחים רבים, בהם - חפים מפשע, ה"מוקרבים" "על מזבח" אותה מערכת 'מנה"ל" כושלת – על אותם נתונים מלאכותיים – מעוותים – מסולפים – כוזבים - המוזנים לה – לקרבה וקרביה פנימה - והכל מטעמים פסולים ונפסדים – ומתוך שיקולים זרים.
10. מדובר בפרשה חמורה מאין כמותה, ההולכת וצוברת תאוצה. הכל, עוצמים עין ומתרצים תירוצי סרק והבל ומבקשים לעשות כל מאמץ שאיש לא יבחן ולא יבקר את המתרחש ואת המתחולל .
11.  מומחי מחשב יבהירו לכבודו כלל ידוע בעולם המחשבים הקרוי:  GIGO"" – ראשי תיבות של "זבל נכנס – זבל יוצא" -   לאמור: הכנסת נתונים פיקטיביים למערכת כ"תשומה" תביא רק כדי "תפוקה" בדמות נתונים מעוותים ומסולפים – בבחינת מה שהוזן הוא מה שייפלט.
12. בעוד, ישנם כאלו הרוצים להראות "הפחתת פשיעה" באזורם, יש רבים המראים ניפוח תיקים – באופן מלאכותי – כדי להאדיר הישגים והצלחות.
13. זוהי, פיקציה של ממש, פיקציה מטעה, מסולפת, מסוכנת ומזיקה כאחד.
14. בכך, מכתימה המשטרה, הכתמת שווא, מאות אלפי אזרחים, על פני שנים, במצטבר, בדרך פסולה ונפסדת, תוך גרם נזקים קשים - מי ישורם – לציבור רחב במדינת ישראל.
15. עולה, כי איש עד הנה, לא טרח לבדוק את התוכנה וניהולה.
16. כפי המורם, נדמה, כי המדידה, שגויה היא, הניהול כושל הוא ולקוי, והערכת המפקד – מגמתית ומעוותת, ומכאן שבין שמה של התוכנה, לבין תכליתה, אין קורלציה חיובית.
17. לוטה, לעיון כבודו, כתבה שפורסמה ביום 18/06/2010 ב -ynet – המדברת בעדה. בכתבה תמצא דוגמאות נוספות, לעניין הנושא בו עסקינן.
18. נציין, כי במשטרה קצינים רבים ושוטרים, החוששים לדבר בפומבי, שמא יבולע להם, ומשכך, קשר השתיקה. בודדים, אוזרים אומץ ומדברים, בעילום שם, ודבריהם, בכתבה כאן, כפי שתקרא,  מזעזעים – לשון המעטה.
19. מקום בו סנ"ץ ד"ר בשורה רגב, ראש מדור מחקר וסטטיסטיקה [באגף האסטרטגיה במשטרה] תבחן את טענות ותלונות השוטרים, מסתפקת היא במתן מענה בדמות "קשה לקבל את גרסאות השוטרים" ללמד עוד על עצימת העין ועל קשר השתיקה.
20. בכל הכבוד, הח"מ, מתריע על עניין חמור זה, כבר שנים רבות, עניין המתעצם והולך  – כזה הצובר תאוצה כדי מימדים מפלצתיים ומפחידים, והכל נוהגים מדיניות "בת היענה".
21. נטען, בכל הכבוד, כי בין הנתונים לבין האמת, אין ולא כלום.
22. נטען, בכל הכבוד, כי עולה, לכאורה, גם חשש לעבירות מסוג מרמה, הפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה וכיוצא בכגון אלו – בבחינת: עבירות בשירות הציבור וכלפיו.
23. במצב דברים זה, כמתואר מעלה, מקום הוא לכבוד מבקר המדינה להיכנס לעובי הקורה, לבקר, לבדוק ולברר את הנתונים ו"אמיתותם"  כדי שורשם - או אז , להמליץ למח"ש לפתוח בחקירה פלילית כנגד כל המעורבים.
לוטה: הכתבה
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3904441,00.html
העתק:
השר לביטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ'.
כב' היועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה וינשטיין.
היועץ המשפטי של משטרת ישראל – תנ"ץ שאול גורדון, עו"ד.
קת"צ - מטא"ר – סנ"ץ רקפת לוין, עו"ד.
עו"ד רחל תורן, יו"ר הפורום הפלילי, לשכת עורכי הדין בישראל.
ניצב [גימ.] יוסף סדבון, יו"ר ועדת המשטרה – הפורום הפלילי – לשכת עורכי הדין בישראל.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.