יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ קובלת בפני מבקר המדינה על חשש למנהל לא תקין ברפורמה בשוק הטלוויזיה
06/08/2008

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר אל מבקר המדינה בדרישה שיבדוק חשש לניגוד אינטרסים ומנהל לא תקין בפעילותו של הממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלניקוב, בפרשת הרפורמה בשוק הטלויזיה.
במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:

"ימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת על רפורמה חדשה בתחום התקשורת שמכין משרד האוצר ביוזמתו ובטיפולו של הממונה על התקציבים במשרד, רם בלניקוב.

במסגרת רפורמה זו יינתנו אישורים לחברת הכבלים HOT ולחברת הלוויין YES לשדר החל מראשית שנת 2009 פרסומות בהיקף משמעותי. במקביל יתאפשר לערוצים אלו לשדר שידורים זולים ולהקטין את כמות התכניות.

התוצאה המעשית של הרפורמה הינה הענקת זריקת עידוד כספית משמעותית לשני הערוצים הללו על חשבון רמת תכניותיהן כאשר הנפגעים העיקרים יהיו הצופים.

תנועת אומ"ץ סבורה שהממונה על התקציבים בלניקוב היה חייב לפסול את עצמו מלעסוק בנושא זה לאור העובדה שהוא כיהן בעבר כמנכ"ל חברת HOT והוא נוהג לכאורה בניגוד אינטרסים חמור גם אם עבר תקופת צינון.

אנו מבקשים להצביע על עובדה חמורה נוספת: בשעתו נקבע כי כל רפורמה בשוק הטלויזיה תצא לפועל רק אחרי שוועדה ציבורית בראשותו של פרופ' ראובן גרנאו תיתן את דעתה על הנושא הרגיש הזה אבל משרד האוצר נהג כאן לכאורה בדרך של "מחטף")."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.