יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה דו"ח נפרד בענייני תכנון ובניה בירושלים ורשויות מקומיות אחרות
11/05/2010

תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה, באמצעות עו"ד פרופ' מיכאל קורינאלדי, וביקשה ממנו להמציא דו"ח נפרד בענייני תכנון ובניה בירושלים וברשויות מקומיות אחרות.
ואם אכן ימצאו ליקויים בתחום זה, מבקשת אומ"ץ כי המבקר יציע למנות ועדת חקירה ממלכתית.
במכתבו של פרופ' מיכאל קורינאלדי נכתב:
"בשם תנועת "אומץ" (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) הננו פונים אל כבודו, בהמשך למכתבנו מיום 13.4.2010 ובתודה על תשובת לשכת מבקר המדינה מיום 3.5.2010 בעניין פרוייקט "הולילנד" בירושלים, בבקשה להמצאת דין וחשבון נפרד בענייני תכנון ובניה בירושלים וזאת בהתאם לסמכויותיך לפי סעיף 14 (ב) (1)  לחוק מבקר המדינה, תשי"ח-1958 .
מתוך עיון ראשוני בדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום, אנו למדים כי נושא תכנון ובניה לא נכלל בדו"ח מבקר המדינה לשנה זו.
ברור כי אחוזי הבניה שאושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים והוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים חורגים פי כמה מאחוזי הבניה לפי תוכניות בנין ערים הקיימות והדבר גרם וגורם לפתח רחב של ליקויים, פגיעות ועד כדי שחיתות, כפי שנחשף, לדוגמא, בפרויקט הולילנד.  לכאורה, הדברים הפכו ל"מכת מדינה" הפוגעת ב"טוהר המידות".
יודגש כי אחוזי הבניה ובייחוד בירושלים הבירה, הם רכוש יקר של כלל תושבי המדינה שהפגיעה בו שלא כחוק כבר גרמה בפרוייקט הולילנד "זוועה ארכיטקטונית" ובכיה לדורות ומן הראוי לעמוד, לאלתר, על משמר תכנון ובניה כחוק. לפיכך מוקד הביקורת המבוקש הוא באזור ירושלים. אולם, ככל שנחשפו פרויקטים במקומות אחרים בארץ הנגועים בשחיתות, יש להרחיב, ככל האפשר, את גופי הביקורת גם לרשויות מקומיות אחרות. נוסף לכך, מן הראוי לבדוק לגבי הפרוייקטים שכבר אושרו אם נגבה היטל השבחה כחוק. מדובר, לאור אחוזי הבנייה הגבוהים המאושרים למעשה, בסכומי עתק שאינם מצויים בביקורת מדוקדקת של הכנסת.
על כן לדעתנו, מן הראוי, כי משרד מבקר המדינה יקצה בדחיפות את כח האדם הדרוש לשם ביקורת גופי התכנון והבניה, באופן שאם ימצאו על ידי מבקר המדינה ליקויים או פגיעות הנראים למבקר המדינה ראויים לדיון ועדת ביקורת המדינה של הכנסת במובן סעיף 14 (ב) (1)  לחוק מבקר המדינה, תשי"ח-1958,  ימציא מבקר המדינה לוועדה לביקורת המדינה דין וחשבון נפרד בצירוף הצעה למנות ועדת חקירה ממלכתית לפי הוראות חוק ועדות חקירה, תשכ"ט– 1968."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.