יומן פעילות - שוטף
חשד למנהל לא תקין בפרויקט המרינה באשקלון
22/10/2008

אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה בבקשה שיורה על בדיקת  פרויקטים של נדל"ן באשקלון המעוררים שאלות על מנהל לא תקין לכאורה.
הנקודות אותן מבקשת אומ"ץ מהמבקר לבדוק, כפי שמצויין במכתבה של אראלה גולן, מנהלת הפרוייקטים של אומ"ץ, הינן:
1. פרוייקט המרינה "מול": אנו מבקשים לברר את מעורבותו של איש העסקים אלי אלעזרא בפרויקט זה. בעבר כיהן אלעזרא כמנהל החברה הכללית של אשקלון שיזמה את פרויקט הקמת המרינה בעיר. במכרז שהיה שנוי במחלוקת זכתה לבינוי  פרויקט זה קבוצת אנשי עסקים  בראשותו של מוטי זיסר. הפרויקט זכה ביוזמת החברה הכלכלית להטבות שונות על מנת להגדיל את שוויו. בין היתר יובשו כ- 200 דונם בימה של אשקלון. לאחר פרישתו של אלעזרא מתפקיד מנהל החברה הכלכלית הוא הידק את קשריו  עם מוטי זיסר שבעקבותם באה ההתחברות בפרוייקט המרינה. אנו מבקשים  לברר האם בהתחברותו של אלעזרא לפרויקט המרינה אין פגיעה חמורה בטוהר המידות והמנהל התקין. בהקשר לכך מתוכנן יבוש קטע ים נוסף בפרוייקט המרינה ואנו מבקשים לדעת באיזו מידה משפיעה מעורבותו של אלעזרא על החלטותיהם של עיריית אשקלון החברה הכלכלית והגופים נוספים בנדון?
2. בשעתו נעשתה החלפת קרקעות במתחם גולני תמורת קרקע במרינה שנועדה לרווחת התושבים ולשמירת החופים, הדבר היה כשאלי אלעזרא התעטף באצטלא של "איש חברתי". אנו מבקשים לדעת האם היו במסגרת חילופי הקרקע גם שטחי קרקע  שנועדו לצרכי ציבור הפכו  לקרקע למגורים?
3. חברת "אפרידר" לא בנתה בעבר באשקלון. אנו מבקשים לדעת כיצד הפכה חברה זו לחברה המובילה בבניה באשקלון מאז שנרכשה ע"י אלי אלעזרא.
4. מוטי זיסר השתתף בעבר במכרז לקנית "אפרדר", בתקופה שבה כיהן אלי אלעזרא  כמנהל החברה הכלכלית באשקלון אך פרש מהמכרז. בנסיבות לא ברורות שונו תנאי המכרז ואלי אלעזרא שעזב בינתיים  את תפקידו העירוני  השתתף במכרז ורכש את החברה. אנו מבקשים לדעת מי מימן את רכישת החברה והאם לא היה ברכישתה ניגוד אינטרסים חמור. 
5. אנו מבקשים לדעת האם חוק החופים המחייב לשמור מרחק בין המרינה לבין הים נשמר הלכה למעשה בעת ביצוע הפרויקט החדש .
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.