יומן פעילות - שוטף
לתנועת אומ"ץ הגיעו מסמכים המעלים חשד לפגמים במכרז לתפקיד רופא מחוזי – מחוז תל אביב
02/05/2010

בפניה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
בימים אלה מתבררת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו, תביעתו של ד"ר מיכאל גנדלוביץ כנגד משרד הבריאות וכנגד נציבות שירות המדינה בגין העדפת ד"ר רבקה שפר לתפקיד רופא מחוז ת"א.
למשרדי אומ"ץ הגיעו חומרים המעלים חשד כי מדובר במכרז  שאינו תקין ואינו ראוי ציבורית.
במכרז זכתה ד"ר רבקה שפר, שעל פניו מועמדותה היתה חייבת להדחות על הסף, מאחר שלא עמדה בדרישות הסף, כולל נסיון תעסוקתי של 4 שנים ומתוכן נסיון ניהולי של שנתיים בתחום בריאות הציבור.
מבלי להכנס לפרטים בהם ידון בית הדין לעבודה, עולים חשדות שהמכרז היה מוטה לכאורה. חברי וועדת המכרז, לפחות חלקם, קיבלו הנחיות, אם לא לומר הוראות כיצד עליהם להצביע.
מאחר שמדובר בבריאות הציבור ומכיוון שעל כתפיו של הרופא המחוזי מוטלת אחריות רבה ביותר, ברצוננו להפנות את תשומת ליבך להיקף הפעילות שלו.
רופא מחוזי אחראי על מוסדות החינוך, על יצרני מזון, רישוי עסקים הקשורים לבריאות הציבור, פיקוח על מוסדות בריאות, טיפות חלב ועוד. לכל הדעות רשימה ארוכה ומאד קשה לפיקוח והיתרים.
חלק מעבודתו, למשל, היא אישור תברואתי למוסדות חינוך, כולל החינוך העצמאי, רשימה המועברת לרופא המחוזי ע"י משרד החינוך והוא,  בעזרת מפקחיו, צריך לאשר אותם  אחרת הם חלילה לא  יזכו לקבל את תקציביהם מהמדינה.
בין המסמכים שקיבלה אומ"ץ ישנם כאלה המוכיחים כי התקבלה רשימה של מוסדות שאינם קיימים כלל , אבל בעזרת חתימתו של הרופא המחוזי, יוכלו לקבל את התקציבים מהקופה הציבורית.
לגופו של ענין, נשאלות השאלות הבאות: האם נבחרה ד"ר רבקה שפר – שכפי הנראה אינה בעלת הכישורים הנכונים, להיות שליחתם של אותם אלה שנתנו הנחיות כיצד להצביע? האם ידו הארוכה של  סגן השר ליצמן הגיעה גם לתפקיד זה? וזאת  מבלי לנבור עדיין בקבלת היתרים לעסקים ולמפעלים.
עלינו להדגיש שמדובר בדיני נפשות של כלל הציבור, ולא מדובר כאן בציבור סקטוריאלי שסגן שר הבריאות נוטה לו חסד מיוחד.
בידי אומ"ץ מצויים מסמכים נוספים המעידים על התערבותו הבוטה והבלתי תקינה של סגן השר ליצמן, ואנחנו מבקשים שכבודו ינהל בדיקות בהתנהלותו.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.